OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Erik Larsson Bygg
Vi bygger en bättre värld genom omtanke. För våra kunder, för våra medarbetare. För vårt samhälle.
Det har hänt mycket sedan Erik Larsson grundande företaget 1947. Vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att det är mer än 70 år sedan.
Vår passion för byggnationer har alltid funnits där och målet har alltid varit att bygga kvalitativa miljöer för arbete och boende.
Det är fortfarande så. Men vi är mer än så. Bakom vårt namn finns personer som varje dag arbetar aktivt för att göra världen lite bättre, varmare och skönare att leva i.
Ledordet är framförallt OMTANKE.
Det genomsyrar allt, från hur vi arbetar tillsammans, vilken syn vi har på våra arbetskamrater, kunder och samhället i stort.
Det är ett arbete som pågått i många år, och som gett oss flera prestigefulla utmärkelser, både inom jämställdhet och hållbarhet.
Läs gärna mer om oss och hur vi arbetar på www.eriklarssonbygg.se
Boge Kompetens AB är ett bemannings- och rekryteringsföretag som förser lokala företag med kompetent och självgående personal.
Vårt kontor ligger centralt i Ulricehamns stad med vacker utsikt över Åsunden.
Vi har en stark lokal kännedom, vill jobba nära våra anställda samt ha en öppen och ärlig dialog med våra kunder.
Vårt arbete präglas av lokal kännedom, kundnärhet och flexibilitet.
Vi arbetar med hjärtat!
Arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi nu en driven redovisningsekonom. Vår kund Erik Larssons Bygg är lokaliserad i Limmared, Tranemo Kommun. Kunden har även kontor i Ulricehamn, så det finns möjlighet att jobba på båda kontoren.
Tjänsten gäller ett föräldravikariat med start i augusti 2021. För rätt person finns stora möjligheter till fortsatt anställning efter att vikariatet gått ut.
Du arbetar med kund och leverantörsfakturor, du sköter fakturering, betalningar, återrapportering, påminnelser och inbetalningar.
Löpande administration och upprätta underlag för den dagliga driften.
Du upprättar bokslut och årsredovisning för fastighetsbolag och BRF.
I ditt arbete kommer du att ha många externa kontakter med kunder, hyresgäster, leverantörer och samarbetspartners.
Hantera in- och utflyttningar och sköter administration kring hyresgäster.
Du rapporterar till företagets ekonomichef.
Din profil
Vi söker dig som är självgående och leder dig själv inom givna ramar. Du har bred ekonomisk förståelse, är strukturerad och kommunikativ. Du har lätt att samarbeta med andra och vill hitta lösningar tillsammans.
Du har en relevant utbildning inom ekonomi och har arbetat ett par år i en likande roll.
Du har en god förståelse för flödet i redovisningsprocessen och är trygg i din roll som ekonom.
För att passa i rollen är det viktigt att du trivs i en händelserik miljö och är van att arbeta mot olika deadlines.
Vi tror att du blir en nyckelspelare som äger din roll med eget ansvar för områden som BRF och hyresfastigheter.
Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, har goda IT-kunskaper och kännedom om olika förekommande programvaror.
Vår kund arbetar med bland annat med programvarorna Readsoft, Palette, Ifenix, 3L och Flex.
Svenska i tal och skrift är ett krav då alla arbetsbeskrivningar och dokument är på Svenska.
Om tjänsten
Tjänsten avser anställning direkt hos vår kund, Erik Larsson Bygg.
Omfattning: 80%. Start: augusti 2021
Föräldravikariat med möjlighet till förlängning.
Lön: fast lön, enligt överenskommelse
Ansökan
Rekryteringen görs i samarbete mellan Boge Kompetens och Erik Larssons Bygg.
Urval och intervjuer sker löpande, därför vill vi ha din ansökan så snart som möjligt.
Ansökan görs på vår hemsida www.bogekompetens.se.
Vid frågor kontaktar du Åsa Andersson på Boge Kompetens, tfn 0321-53 14 71 eller mail asa@bogekompetens.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Frågor
Kontakta Åsa Andersson, Boge Kompetens AB (0321-531471)