OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Halland
Länsförsäkringar Halland söker Redovisningsekonom
Länsförsäkringar Halland är försäkringsbolag, bank, och fastighetsförmedling under ett och samma tak. Vi ägs av våra kunder och kan koncentrera oss helt på deras bästa. För att jobba hos oss måste du därför ha ett genuint intresse av att hjälpa människor och förstå deras utmaningar. Med ett av branschens starkaste varumärken arbetar vi varje dag för att skapa trygghet och en enklare tillvaro för hallänningarna. Vi drivs av vår värdegrund – Halländska, Hållbara, Hängivna - som också präglar vårt arbetsklimat och gör oss till en uppskattad arbetsgivare.
Länsförsäkringar Halland erbjuder en attraktiv arbetsplats och en atmosfär som skapar mervärde för medarbetaren. Redovisningsteamet är välfungerande med högt engagemang och kompetens samt ett fint samarbete. Välkommen till en intressant och omväxlande tjänst där du får möjligheten att utvecklas tillsammans med Länsförsäkringar Halland.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som redovisningsekonom passar dig som har erfarenhet av att självständigt arbeta med legal redovisning och rapportering där du är trygg i ditt redovisningsarbete. I din roll kommer du att ha huvudansvar för processerna löpande bokföring och avstämning/uppföljning inom kapitalförvaltning och fastighet, samt löpande redovisning och bokslut för dotterbolagen men tillhörande koncernredovisning, årsredovisning och deklaration. I tjänsten ingår rapportering till Finansinspektionen och Länsförsäkringar AB, IFRS regelverk, ansvar för finanssystemet IVAR, rapportbyggande i vårt beslutsstödsystem Mercur samt bokslutsuppgifter. Du deltar också i utvecklingsarbetet avseende processer inom ekonomiområdet.
Du kommer ingå i en avdelnings som består av 8 personer, varav 4 dedikerade till redovisning och rapportering. Då det är en liten grupp är det viktigt att du tycker om att jobba i team där alla hjälps åt för att nå målen och för att ständigt utveckla och förbättra processer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid placerad på Länsförsäkringar Hallands kontor i Halmstad.
Exempel på arbetsuppgifter
* Back office kapitalförvaltning
* Löpande redovisning/uppföljning/analys fastighet
* Löpande bokföring, bokslut, årsredovisning, deklaration dotterbolag
* Koncernredovisning
* Delaktighet i projekt
* Delaktig i årsredovisning för moderbolag
* Övrigt bokslutsarbete
Beakta regelförändringar
Vilken bakgrund har du?
Du har en ekonomisk universitetsutbildning med inriktning mot redovisning och vi ser det som meriterande om du även har du kunskap och kompetens inom finansområdet.
Du är drivande och självgående, har en hög digital kompetens samt några års erfarenhet att arbeta i en liknande roll. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av de system vi använder, Hogia affärssystem, Centsoft, IVAR och Mercur.
Hur är du som person?
Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är trygg i din redovisningskunskap och kan se både detaljer och helheten. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende och självständigt driva dina frågor. Du ska vara noggrann, strukturerad och analytisk och motiveras av att leverera i tid och med hög kvalité. Samarbete för gemensam framgång är en självklarhet för dig.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Redovisningschef Mia Samskog, 035-15 23 48. Facklig representant är Linda Pettersson, 035-15 26 84.
Din ansökan vill vi ha senast den 31 maj 2021.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Johansson, Chef privatrådgivare
0762138505
Linda Pettersson, Facklig kontaktperson
035-152684 eller 070-6545428