OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Karlstads El- och Stadsnät AB ägs av Karlstads kommun och är ett bolag som bygger och tar hand om det kommunala elnätet och fibernätet i Karlstad. Vi säkrar tillgången till elektricitet och bredbandstjänster för Karlstadsborna. Här arbetar cirka 80 medarbetare, bland annat el- och fibermontörer, ingenjörer, säljare och projektledare.
Beskrivning
Vi söker nu en driven Redovisningsekonom till Karlstads El- och Stadsnät.
Du kommer tillhöra Ekonomiavdelningen och sitta i våra fina och vattennära lokaler på Orrholmen tillsammans med bolagets ungefär 80 medarbetare. Ekonomiavdelningen består av nio personer och ger lednings- och verksamhetsstöd till hela bolaget. I rollen som Redovisningsekonom kommer du arbeta både med frågor som rör Karlstads El- och Stadsnät, men också ansvara för ekonomifrågor i våra dotterbolag Mittnät och Nodena.
Vem är du?
Som person är det viktigt att du är självständig och strukturerad. Ekonomiarbetet hos oss följer årshjulet med delår- och helårsbokslut, men vad som hanteras inom arbetet kan växla över tid så förändring och omväxling är något du trivs med. Som Redovisningsekonom kommer du arbeta i tre olika bolag, så det är viktigt att du är flexibel i ditt arbete och snabbt kan hoppa mellan olika typer av frågor. Två av bolagen - våra dotterbolag Mittnät och Nodena - är också relativt nystartade så du kommer att vara en viktig del i den processen, och det är därför viktigt att du som person är innovativ, driven och intresserad av utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Löpande bokföring och avstämningar
- Delår- och helårsbokslut för våra två mindre dotterbolag
- Kund- och leverantörsreskontra
- Fakturering
- Momsredovisning
- Diarieföring
- Styrelseadministration
Kvalifikationer
- Minst 5 års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter, gärna i mindre företag
- Du har relevant utbildning för uppdraget eller erfarenhet som arbetsgivaren anser som likvärdig
- Vana av att arbeta med Excel och i ekonomisystem. Affärsprogrammet vi använder är UBW/Agresso
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.