OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BemanningsPartner AB är ett företag i Skåne, som har många års erfarenhet från bemanningsbranschen. Vi erbjuder kunder i Skåne personaluthyrning och rekrytering av produktionspersonal och tjänstemän inom industri & verkstad, tjänste- & serviceföretag, transport & logistik samt kommun & statlig förvaltning. Samt CV-skrivning.Läs mer om oss på www.bemanningspartner.se
Nu söker vi en erfaren redovisningsekonom till Helsingborg. Vi ser gärna att du har andra uppdrag då detta är på ca 5 timmar vecka.
Kvalifikationer och erfarenhet:
* Fakturering - 2 gånger i månaden (efter 15:e och efter sista). Varje uthyrd konsults tidrapport (arbetade timmar, OB, ÖT, Traktamente, Skiftform m m)
* Löpande bokföring och avstämning av banken
* Leverantörsreskontra (ej betalningar)
* Kundreskontra
* Momsrapport
* Förberedelse till årsbokslut,
* ev Årsbokslut, årsredovisningen samt inkomstdeklarationen
* Löner till konsulterna, efter kunders olika avtal samt löner till kontorspersonalen
* Arbetsgivardeklarationen
* Arbetsgivarintyg när konsulterna slutar
* Rapportering till Collectum, Fora, Kontrolluppgifter
* Rapportering till IF Metall och inbetalning av fackavgifte
* Rapportering vid några tillfällen till olika myndigheter och organisationer
* Resultatrapport per månad
* Program =
ü Visma Administration 2000 (men Visma Admin 500 räcker),
ü Visma Lön 600
ü Excel - arbetar mkt med Excel för att räkna fram underlag till Konsulter och underlag till kundfakturorna.
Personliga egenskaper:
Som person är du serviceinriktad, positiv och har ett inre driv. Det är av stor vikt att du är självgående, kan ta egna initiativ och att du antar nya utmaningar med stort engagemang och noggrannhet. Vidare ska du vara ansvarstagande, strukturerad och uppskatta att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du bör även ha en god analytisk förmåga och vara van vid högt tempo samt ha lätt för att kommunicera med andra. Vidare ser vi att du har en drivkraft och ett intresse att utvecklas tillsammans med företaget.
Då vi har en löpande urvalsprocess så ser vi att du ansöker snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Du är även varmt välkommen att lämna in din ansökan personligen till oss då vi har Öppet Hus varje onsdag mellan 08.30 - 11.30. Adressen är Furutorpsgatan 79 i Helsingborg.
- Tillträde omgående.
- Deltid ca 5 tim i veckan
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Ekelund
042-400 70 01
Christina Fridolf
042-4007004
Chtistina Fridolf
042-4007004
Kundansvarig Chtistina Fridolf
042-4007004
Kundansvarig Christina Fridolf
042-4007004
Konsultansvarig Venera Rinidoni
042-400 70 03
Pia Ekelund
042-4007001
Säljare/Kontorsansvarig Gurre
042-4007004
Kundansvarig Guraj Saliev
042-400 70 04
Konsultansvarig Venera Rinidoni
042-4007003