OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en redovisningsekonom.
DEUTSCHE WINDTECHNIK är Europas största fristående serviceföretag inom vindkraft. Företaget har ca 8000 vindkraftverk under kontrakt och över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder samt USA och Taiwan.
I Sverige har vi vårt huvudkontor samt huvudlager i Varberg och 8 stycken driftsenheter runt omkring i Sverige. Du kommer vara en viktig tillgång i teamet där du kommer kunna vara med och påverka och utveckla verksamheten. Vår största tillgång är vår engagerade personal och vårt fokus på trivsel och arbetsglädje. Vi på Deutsche Windtechnik söker en kompetent medarbetare med rätt inställning till arbete och som precis som vi har fokus på arbetsglädje, enkelhet, långsiktighet, flexibilitet och gör det lilla extra för att lyckas.
Om jobbet:
Som redovisningsekonom hos oss får du en bred roll. Utöver den löpande redovisningen innebär arbetet uppgifter såsom in- och utbetalningar, upprättande av månadsavslut, avstämningar, analys av resultat och uppföranden av prognos och budgetarbete. Det gäller även att vara revisorerna behjälplig vid revisionstillfällena. Det ingår också att utveckla redovisningsprocessen.
Arbetsuppgifter:
Kund-/leverantörsreskontra
Löpande redovisning
Lönsamhetsutredningar
Månadsvis avstämning
Vara med och utveckla system
Utföra rutinmässiga beräkningar för att ta fram analyser och rapporter enligt önskemål
Skapa, skicka och följa upp fakturor
Leverera överenskomna finansiella mål och budgetar/rapportera alla månatliga KPI:er
Samla information för och förbereda löneutbetalningar för anställda
Svarar på finansfrågor och ger hjälp till intressenter, och kunder vid behov.
Samarbeta med den tyska avdelningen och externa partners i ekonomifrågor
inköp av kontorsmateriel
posthantering
Erfarenheter och egenskaper:
För att lyckas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt minst två till tre års erfarenhet av löpande redovisning och avstämningar. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftliga och muntligt. Fördel är att du tidigare har jobbat i flera olika affärssystem.
Som person är det viktigt att du tycker om att leverera service. Kundbemötande är viktigt men också att veta när man måste ställa krav. Du är kommunikativ och samarbetsorienterad men kan driva ditt eget arbete självständigt - du har ett eget driv och kan motivera dig själv. Du behöver förstå vikten av att alla bidrar och att man måste vara prestigelös och villig att bistå andra i deras arbete ibland.
Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Vi erbjuder dig:
Deutsche Windtechnik är en trevlig arbetsplats med hängivna arbetskollegor som genomsyras av utveckling, öppenhet, flexibilitet och stort ansvarstagande.
Du får möjlighet att jobba hos Europas största märkesoberoende serviceföretag inom vindkraft som har en stark tillväxt i Sverige och norden med flertalet varumärken som vi erbjuder service för.
Ansökan:
Vid intresse är du välkommen att registrera din ansökan på deutsche-windtechnik.com eller skicka den till till career-se@deutsche-windtechnik.com så snart som möjligt, dock senast den 3 mars 2022. Urvalet sker löpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstidens slut. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta: Susanne Hansson, HR Manager på telefon 010 788 18 13