OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som regeringens förlängda arm på regional nivå har Länsstyrelsen som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.
Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värderar vi kunskaper i sydsamiska högt.
Länsstyrelsen består av åtta enheter. En av dem är Administrativa enheten som består av ett 25-tal medarbetare med arbetsområden som ekonomi, upphandling, HR, kommunikation, IT, intern service, arkiv och diarium.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med den ekonomiska redovisningen för Länsstyrelsens projekt och ha löpande kontakt med projektledare och externa parter. I arbetsuppgifterna ingår också att göra avstämningar, stödja ledning, budgetansvariga och projektledare i den ekonomiska uppföljningen, ge stöd i den löpande redovisningen samt arbeta med bokslut och delårsrapporter. Du ska även kunna delta i det löpande ekonomiadministrativa arbetet, till exempel kund- och leverantörsreskontra samt tidredovisning.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med akademisk ekonomexamen med inriktning mot redovisning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet av ekonomiarbete inom området redovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektredovisning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från statlig redovisning och ekonomisystemet Agresso.
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga. Du ska vara analytisk, strukturerad och noggrann samt tycka om problemlösning. Eftersom vår verksamhet ständigt förändras är det viktigt att du är flexibel, har lätt för att anpassa dig samt gärna ställer upp och stöttar kollegor. Dessutom ska du ha en god känsla för service, vara en duktig Officeanvändare - särskilt i Excel - och kunna arbeta både självständigt och i grupp.
Du ska dela enhetens värdegrund där våra tre värdeord - respekt, service och glädje - genomsyrar vårt arbete och vårt bemötande både internt och externt.
Övrigt
Anställningsform: Visstidsanställning till och med 2016-09-30, med trolig förlängning. Omfattning heltid.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 9 augusti 2015. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Referensnummer: 112-5003-2015.
Kontaktpersoner
Jeanette Boog Harvard, enhetschef, telefon 070-328 28 47, nås från och med 27 juli
Eva Spångberg, ekonomisamordnare, telefon 072 - 570 74 11, nås till och med 26 juli
eva.spangberg@lansstyrelsen.se
Fackliga företrädare nås via växel 010-225 30 00
Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23