OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Redovisningsekonom till Nexer i Göteborg
Välkommen till oss på Nexer AB som är en del av Nexer Group AB och tillhör Danir koncernen!
Hos oss på Nexer finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med det enskilda bolagets entreprenörsanda. Här finns också en unik möjlighet att lära känna många olika typer av bolag inom Techbranschen. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. Inom Nexer finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kollegor ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.
Nexers ledord We love what we do and we get it done! genomsyrar vårt arbete på Nexer. Utifrån vår starka ambition och våra värderingar gör vi skillnad. Nexer stödjer t ex Star for life och Kodcentrum. Genom att jobba tillsammans med oss så jobbar du för en bättre morgondag.
Som en del av Nexers ekonomiavdelning kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade kollegor som är professionella, mycket kompetenta och sätter en stolthet i att alltid göra vårt bästa för att ge våra bolag en hög servicegrad med hög kvalité på vår redovisning. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!
Det här är ditt blivande jobb
Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen med placering i Göteborg som är en del av hela Nexers ekonomiavdelning som sköter redovisningstjänster och all ekonomisk rapportering internt och externt för våra bolag inom Sverige och även till viss del utomlands. Vi befinner oss mitt i en förändringsresa med många spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Ekonomiorganisationen är teambaserad och du kommer att ingå i ett team tillsammans med andra Redovisningsekonomer samt Reskontrateam och Controllers.
Du kommer jobba med bokföring, avstämningar, skattedeklarationer, framtagande av månadsrapportering och bokslutsarbete. Dessutom kommer du ha ett 20-tal kollegor inom ekonomiavdelningen.
Vem är du?
Du har avslutat din högskole- eller universitetsutbildning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser att du arbetat med löpande redovisning minst två år.
För att trivas i rollen är du positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du känner även igen dig i att vara strukturerad och gillar att driva det du tar dig an framåt. Du tycker det är kul med ständig förändring och har förmågan att snabbt prioritera när det kommer ad hoc uppgifter. Du behöver vara effektiv och ha lätt för att lära då det är ett högt tempo hos oss. Självklart har du god kommunikativ förmåga och är en bra lagspelare.
Du förväntas kunna planera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt och ta ett gemensamt leveransansvar mot kunden tillsammans med övriga i teamet. Vi ser att du har förmåga att prestera och leverera i vardagen och under arbetstoppar. De främsta utmaningarna är att strukturera och prioritera rätt samt att hålla deadlines.
Vi arbetar dagligen med lärande och självledarskap för att vinna framtiden tillsammans, och några nyckelord för oss är ansvarsfull, proaktiv och modig.
Anställningsform
Tillsvidaretjänst samt visstidsanställning.
Tillträde
Så snart som möjligt efter överenskommelse.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din intresseanmälan nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail, men du som har frågor är mycket välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Albin Ljungqvist: albin.ljungqvist@nexergroup.com