Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar omtanke, nytänkande och engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt högst i Sverige enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad.

Är du en driven stjärna som gillar redovisning och att leverera bra service? Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan till oss!

Närmaste chef: Ekonomichef

Organisatorisk tillhörighet: Ekonomi, Administration
Senast uppdaterad, datum: 2022-03-10

Som redovisningsekonom hanterar och administrerar du leverantörs- och kundfakturor samt arbetar med hyresadministration inom företaget. Du jobbar också med andra administrativa uppgifter inom finans, byggnad och inventarier samt administrerar uppgifter i Proceedo som är vårt inköpssystem.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Administrativt ansvar för leverantörsreskontra och inköpssystemet Proceedo
anslutning av leverantörer i Proceedo, skapa/sätta upp formulär i Proceedo, uppföljningar, koppla abonnemang mm)
- Administrativa uppgifter i finansfrågor
- Delaktig i månads-, tertial- och årsbokslut
- Stötta medarbetare i ekonomiska frågor
- Delaktig i övriga administrativa uppgifter som finns på avdelningen


Profil
Utbildning
- Relevant gymnasieutbildning eller motsvarande

Kompetens och yrkeserfarenhet
- Minst 3 års erfarenhet av redovisning
- Svenska och engelska i tal och skrift
- God digital kompetens och goda kunskaper i Officepaketet


Personliga egenskaper
Samarbetsförmåga, arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Serviceinriktad, Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälp andra och anstränger sig i att leverera lösningar.

Kvalitetsmedveten, Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.

Strukturerad, Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.

Flexibel, Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.

Sista ansökningsdag är den 31/3 2022 men urval kan komma att göras löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bostads AB Mimer
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 3 september 2022

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024