OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Ekstams har startat en ambitiös resa med mål att öka marknadsandelar och säkra kvalitetsarbete både för våra kunder och vår verksamhet. Vi hoppas att du vill vara med på denna resan!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
Du erbjuds en utvecklande tjänst i ett kvalificerat team som har ett tydligt affärsfokus med många interna och externa kontakter. Det är viktigt att ha en god förståelse för affärer och se affärsnyttan i verksamhetens ekonomiska delar.
I arbetsuppgifterna ingår löpande bokföring, redovisning, fakturahantering, inbetalningar samt rapportering till Skatteverket. Månadsavstämningar, lönehantering och enklare analyser och utredningar ingår likaså.
Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningen som arbetar med verksamhetens affärer och även produktionssidan av verksamheten.
Tjänsten är i första hand en tillsvidareanställning på heltid. Vi är även öppna för en deltidstjänst. Tillträdesdatum kan anpassas efter din nuvarande uppsägningstid.
Din profil:
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning, eller av oss likvärdig bedömd utbildning, och minst 2-5 års relevant arbetslivserfarenhet. Det är en fördel om du har jobbat med inköpsstrategier, kategoristyrning och/eller spendanalyser. Tjänsten kräver integritet, omdöme och professionalism.
För att vara framgångsrik i tjänsten är du:
• Lagspelare som ser fördelarna med att ta ett gemensamt ansvar för företagets utveckling genom att samverka både internt och externt.
• Driven och strukturerad person som kan föra processer framåt, vara en lyhörd kravställare som kan sätta sig in i och förstå verksamhetens behov samt kunna konkretisera och omsätta behoven i strukturer, avtal och affärer.
• Prestigelös
• Innovations- och utvecklingsorienterad
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.