OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina ansvarsområden
Vi på Insitepart söker en Redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning i Jönköping. Ekonomiavdelningen är i dagsläget ansvariga för koncernens tre svenska bolag och strävar efter att prestera resultat med hög effektivitet och kvalitet.
Som medlem av ekonomiavdelningen har du ett nära samarbete med dina närmsta kollegor på avdelningen samt stora kontaktytor med övriga kollegor inom koncernen. Du har även kontakt med bolagens kunder och statliga myndigheter. I din roll ansvarar du för den löpande bokföringen samt upprättar månads- och årsbokslut för samtliga bolag. Leverantörsreskontra och till viss del kundreskontra är även löpande arbetsuppgifter i rollen som redovisningsekonom. I ditt uppdrag ingår det även att hantera bankbetalningar, löpande kontoavstämningar inklusive analys och utredningar. Du stöttar även organisationen med rapporter och statistik som tex likviditetsanalys, budgetuppföljning samt diverse förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning.
Du som person
För att trivas tillsammans med oss så tror vi att du är en kommunikativ ekonom med god samarbetsförmåga som gillar att utveckla och förbättra arbetssätt. Vi tror att du har en pedagogisk ådra som underlättar för våra kollegor och kunder att leverera rätt underlag. Insiteparts ekonomifunktion är en liten avdelning i en växande koncern och det är därför viktigt att du är prestigelös i ditt arbete och bidrar på ett sätt som främjar organisationens bästa i stort och smått. Vi söker dig som har ett strukturerat och noggrant arbetssätt.
Kravprofil
Vi söker dig som har:
Ekonomi/redovisningsutbildning eller motsvarande kompetens
Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Mycket god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
Tidigare arbetat i Fortnox och Intelliplan
Mycket god kunskap i excel samt behärska övriga Office program
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är stationerad på Insiteparts huvudkontor i Jönköping. Inledande provanställning på sex månader tillämpas. Ersättning och starttid är enligt överenskommelse.
Om Insitepart
Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har en tydlig specialisering och fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. Våra uppdragsgivare är både varuägare och logistikföretag. Vi är vana att arbeta med välkända varumärken som ställer höga krav på vår leverans. Partnerskapet med våra kunder innebär att vi tillsammans arbetar för att skapa mätbara förbättringar. Samarbetet präglas av högt ställda krav och en ömsesidig hängivenheten att nå uppsatta mål. Vår specialisering och vårt tydliga fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar och stödtjänster inom logistik har på kort tid gett oss förtroendet att samarbeta med ett stort antal kunder i en mängd olika branscher.
Låter detta som din nästa utmaning?
På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person.
Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidat. Bakgrundskontroll och arbetspsykologiska tester är en del av rekryteringsprocessen. Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Angela Wiss angela.wiss@insitepart.se.