OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
REDOVISNINGSEKONOM
Ljungby, Sverige
Letar du efter ett spännande jobb inom redovisning i ett globalt företag? Ser du utmaningar som en drivkraft och tilltalas du av eget ansvar? Trivs du i en omväxlande miljö och vill vara med och utveckla vår ekonomifunktion? Då kan du vara personen för oss! Just nu behöver vi två vikarier under ca ett års tid.
Som redovisningsekonom hos oss kommer du till stor del arbeta självständigt men samtidigt vara en del av ett härligt gäng på sju kollegor. Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete i en internationell miljö där engelska blir ditt vardagliga språk. Tjänsterna som erbjuds omfattar arbetsuppgifter kopplade till leverantörsreskontran och kundreskontran.
Arbetsuppgifter gällande leverantörsreskontran i huvudsak:
Hantera leverantörsfakturor i ett workflowsystem
Skapa betalningsförslag
Avstämningar av leverantörsreskontran
Koncernavstämningar
Hantering av påminnelser och kravbrev
Underhåll av leverantörsregistret
Övriga arbetsuppgifter inom leverantörsreskontran
Arbetsuppgifter gällande kundreskontran i huvudsak:
Handläggning och avstämning av kundreskontran.
Uppföljning och analysering av kundreskontran.
Aktivt arbeta med fordringarna genom bevakning, påminnelser, inkasso och indrivning.
Avstämning av fordringar och skulder mot andra koncernbolag.
Delta i arbetet med kreditbedömningar av befintliga och nya kunder.
Nära samarbete med säljorganisationer för utredningsarbete av stoppade säljorder.
Vara back-up för arbetsuppgifter kopplade till kundinbetalningar
Vem är du?
Du har avslutat din högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör vara en prestigelös och driven ekonom med ett genuint intresse för redovisningsfrågor. Du måste trivas med såväl eget ansvar som att bidra till teamet med både kunskap, engagemang och bra samarbete.
För att trivas i rollen är du positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du känner även igen dig i att vara noggrann, strukturerad och gillar att driva det du tar dig an framåt. Du bör också ha sinne för problemlösning.
Vi ser att du har en kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta med många kontaktytor i en internationell miljö. Du tycker det är kul med ständig förändring och har förmågan att snabbt organisera och prioritera aktiviteter utifrån deadlines.
Du är van vid och tycker om att arbeta med Excel och det är en stor fördel om du har goda kunskaper i affärssystem. Eftersom vårt koncernspråk är engelska så är det viktigt att du kan uttrycka dig väl både på engelska och svenska, både i tal och skrift.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansök senast: 30:e september, 2022
About Electrolux Professional
Electrolux Professional has existed as a stand-alone company since March 23rd 2020, when it was spun off from the Electrolux group and separately listed at Nasdaq Stockholm.
Electrolux Professional is one of the leading global providers of food service, beverage and laundry for professional users. Our innovative products and worldwide service network make our customers’ work-life easier, more profitable – and truly sustainable every day. Our solutions and products are manufactured in 12 plants in seven countries and sold in over 110 countries. In 2020, Electrolux Professional had global sales of SEK 7,3bn and approximately 3,500 employees. Electrolux Professional’s B-shares are listed at Nasdaq Stockholm. For more information, visit www.electroluxprofessional.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Huhta
+46725251668