OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina framtida arbetsuppgifter
Vi söker nu efter en Redovisningsekonom som kommer att ingå i Södra Finanscenters Redovisningscenter, bestående av 10 medarbetare och vars huvudsakliga syfte och ansvar är att på ett effektivt sätt tillgodose ledning, affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid.
Som Redovisningsekonom är din huvudsakliga uppgift att arbeta med löpande redovisning såsom skatt, moms, anläggning och lager. Du arbetar med avstämning mot huvudbok, dokumentation, intern kontroll, deklarationer samt bokslutsrapportering för företag inom koncernen. Du ansvarar även för att arbetet utförs enligt tidplan och gällande rutiner samt regelverk samt fungerar som ett stöd till verksamheten och internt inom funktionen.
Då vi ser en snabb teknisk och digital utveckling inom redovisningsområdet kommer du även att driva utveckling, digitalisering och förbättring av såväl processer som system.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Redovisningsekonom söker vi dig som har civilekonomexamen eller motsvarande utbildning samt några års erfarenhet av redovisningsarbete och bokslutsrapportering. Du har kännedom om lagar, regler och praxis inom området. Vidare har du god datorvana, är trygg med att arbeta i Excel samt har goda systemkunskaper relaterat till redovisning och ekonomiprocesser. Du behärskar både det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift.
Som person är du driven och gillar att utmana dig själv, är utvecklingsbenägen samt räds inte för att ta egna initiativ. Du är kommunikativ och har förmågan att skapa förtroende och bygga relationer med såväl interna som externa kontakter. Dessutom är du flexibel och har mycket god förmåga att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du är van vid att jobba i varierande arbetsintensitet och motiveras att arbeta mot deadlines.
Ytterligare egenskaper som är meriterande för rollen är att du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete. Vidare har du en stark drivkraft att arbeta med ständiga förbättringar och bidrar med engagemang och nytänkande. Du har också ett gediget intresse för hur verksamheten styrs och drivs.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i större affärssystem, gärna Dynamics 365, men det är inget krav.
Placering
Tjänsten är på heltid, dagtid med placering på Södras huvudkontor i Växjö. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https%3A%2F%2Fkarriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page)
Vill du veta mer?
För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR-Direkt på 0470-89500. Vid frågor om verksamheten är du välkommen att kontakta Kristina Johannesson kristina.johannesson@sodra.com
Fackliga frågor hänvisas till Erik Karlsson, SACO, 0470-85670 erik.c.karlsson@sodra.com eller Teddy Hedlund, Unionen 0454-59561, teddy.hedlund@sodra.com .
Vi använder oss av tester i vår rekryteringsprocess. Mer information kring rekryteringsprocessen hittar du här; Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik)
Ansök via knappen senast den 16:e september 2022. Hoppas vi hörs snart!
Följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/sodragroup/), Instagram (https://www.instagram.com/sodragroup/?hl=sv) #jobbapåsödra
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.