Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen arbetar med socialtjänst och omsorg till medborgare som behöver stöd och hjälp. Vi arbetar målinriktat för att skapa en verksamhet som präglas av hög kompetens, god kvalitet och att individens behov sätts i centrum under mottot ” Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte”.





ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudskaliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att ansvara för processerna inom leverantörs- och kundreskontra, sammanställa hel- och delårsbokslut, kvalitetssäkra den externa och interna redovisningen, ta fram underlag för budget och uppföljning och löpande bokföring och avstämningar.
Vidare kommer du att jobba med kontakter med leverantörer i fakturafrågor, delta i och bidra till avdelningens utvecklingsarbete, vara stöd för användare i ekonomisystemet och behjälplig i frågor som rör ekonomiadministrationen, uppföljning av inköp och avtalstrohet, investeringsbudget samt diverse övriga administrativa arbetsuppgifter.
Du arbetar på socialförvaltningens ekonomi- och itavdelning, som är en del av socialförvaltningens stab, där det är totalt åtta medarbetare. Avdelningen ansvarar för socialförvaltningens övergripande ekonomistyrning såsom budget, bokslut, ekonomiadministration och uppföljning med mera. Uppdraget är att stödja personal och nämnd inom dessa områden. Vi arbetar i ekonomisystemet Agresso.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är civilekonom med redovisningsinriktning. Du behöver ha erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet från offentlig verksamhet. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. God samarbetsförmåga och servicekänsla är viktiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Drivkraft och förmåga att självständigt lösa problem är andra framgångsfaktorer. Vidare tror vi att du är ansvarskännande och noggrann.
Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketets program och då framförallt Excel. Kunskaper i ekonomiprogrammet Agresso är meriterande.


ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024