Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Redovisningsekonom sökes till Amblin
Om AMBLIN
AMBLIN är ett konsultföretag som levererar ekonomitjänster till fastighetsbranschen. Bolaget bedriver verksamhet inom två affärsområden; Ekonomikonsultationer samt Ekonomisk förvaltning. Bolaget grundades 2002 och är idag 51 medarbetare. Kontoret är beläget i moderna lokaler i närheten av Solna centrum.
Vi har idag ekonomisk förvaltning för ca 850 bolag samt 300 kommersiella fastigheter (kontor, handel, logistik och bostäder) till ett sammanlagt fastighetsvärde om ca 70 miljarder kronor, med en uthyrningsbar yta om ca 2 500 000 kvadratmeter och antal hyreskontrakt uppgår till ca 3000 stycken.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader.
Amblin tillämpar befattnings- och marknadsmässiga löner som tillsammans med den individuella bedömningen utgör lönesättningen.
Som förmåner har vi friskvårdsersättning, löpande kompetensutvecklingsinsatser och fördelaktig tjänstepension. Vid ett flertal tillfällen under året ordnar vi gemensamma aktiviteter för att värna om en fin sammanhållning.
Arbetsbeskrivning
Ditt nya arbete inleds med upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer för våra kunder inom ekonomisk förvaltning samt för börsnoterade fastighetskoncerner. Du kommer läras upp inom Amblins metodik för upprättande av inkomstdeklaration och årsredovisningar (inkl. kassaflödesanalys) och få genomgång i de system Amblin använder. Du kommer även få teoretiska utbildningar om exempelvis de olika regelverken (K2, K3, RFR 2).
Allt eftersom arbetet med årsredovisningar och inkomstdeklarationer avtar kommer du att börja arbeta som konsult i teamen inom våra ekonomiska förvaltningsuppdrag. Arbetet kommer bestå av främst löpande bokföring, bolagsadministration, avstämningar och bokslut. Du kommer ha hand om flertalet bolag för våra kunder.
För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter att växa inom företaget och lära dig mer om ekonomisk förvaltning samt konsultationer. På sikt kan du utvecklas till att bli en senior redovisningskonsult med exempelvis komplicerade redovisningsfrågor, fastighetstransaktioner och som teamansvarig för juniora kollegor för olika projekt.
Krav:
Vi söker dig som i grunden har en eftergymnasial ekonomutbildning och som vill utvecklas i ett växande företag. Du får gärna vara nyutexaminerad Civilekonom eller motsvarande.
Erfarenhet
Vi värdesätter tidigare arbetslivserfarenhet eller åtaganden oavsett bransch.
Personliga egenskaper
Vi ser att du är noggrann och tar du ansvar för det som ingår i din befattning/arbetsroll.
Du har förmågan att planera, strukturera, leverera dina arbetsuppgifter i tid med hög kvalitet.
Vi vill att du har ett gott omdöme och är en lagspelare som bidrar till en god stämning och arbetsmiljö.
Du har en kommunikativ förmåga som gör att du kan förmedla information på ett tydligt sätt gentemot kunder och den interna organisationen.
Du är lösningsfokuserad och har en hög förmåga att bemöta kunder på ett professionellt sätt.
Du behöver goda kunskaper i Excel och Word och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, på både engelska och svenska.



Kontaktpersoner:
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta:
Fredrik Cederberg, konsult och delägare fredrik.cedeberg@amblin.se
Heléne Kindström, HR-chef , helene.kinstrom@amblin.se
Ansökan
Om detta låter intressant är du välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV till jobba@amblin.se. Senast den 1 oktober vill vi ha din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amblin AB Solna
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 1 oktober 2022

Postadress

Garvis Carlssons Gata 1
Solna, 16941

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024