OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
ARBETSUPPGIFTER
Vi är i en spännande utvecklingsresa med att byta ekonomisystem till Raindance. Det innebär att mycket av arbetet nu och nästa år är att utveckla nya arbetssätt och rutiner.
Som redovisningsekonom jobbar du centralt på ekonomienheten och ska tillsammans med dina kollegor sköta den löpande redovisningen. Du kommer även att vara behjälplig vid arbetsuppgifter som budget, uppföljning, och andra kvalificerade ekonomiuppgifter.
Enheten ansvarar även för ekonomiadministration till Räddningstjänstförbundet Höga Kusten-Ådalen, Kramfors Mediateknik AB samt Höga Kusten Airport AB. Du kommer att arbeta med ekonomiadministration för delar av dessa kommunala bolag och förbund.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom området. Det är meriterande med erfarenhet från arbete med ekonomiadministration och arbete med större ekonomisystem.
Som person har du god samarbetsförmåga, du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är kvalitetsmedveten och noggrann. Du är serviceinriktad och mycket god kommunikativ förmåga samt behärskar det svenska språket i tal och skrift.
ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137