OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
*
Letar du efter ett spännande jobb inom redovisning i ett globalt företag? Ser du utmaningar som en drivkraft och tilltalas du av eget ansvar? Då kan du vara personen för oss!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid för leverantörsreskontran.
Du anställs av Montico och arbetar som konsult för din närmsta chef som är redovisningsansvarig på Electrolux Professional. Uppdraget är tänkt att vara under ca ett år beroende på när du kan börja. Det kan finnas chans till fortsatt anställning efter uppdraget.
Tillsättning snarast.
Arbetsbeskrivning
Exempel på arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifter gällande leverantörsreskontran i huvudsak:
• Hantera leverantörsfakturor i ett workflowsystem
• Skapa betalningsförslag
• Avstämningar av leverantörsreskontran
• Koncernavstämningar
• Hantering av påminnelser och kravbrev
• Underhåll av leverantörsregistret
• Övriga arbetsuppgifter inom leverantörsreskontran
Vi söker dig som
Du har relevant ekonomisk utbildning med inriktning mot redovisning. Alternativt har du tillräcklig arbetslivserfarenhet inom redovisning. Excel är ett verktyg du känner dig trygg med och har du erferenhet från arbete i affärssytem är det mycket meriterande.
Som person är du nyfiken, lättlärd, prestigelös och driven. Du arbetar noggrant och strukturerat så att du enkelt kan hantera förändringar och prioritera när det krävs och håller givna deadlines.
Du kommunicerar väl, både i engelska och svenska, samt trivs med att ha många kontaktytor i en internationell miljö.
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Remann
Emanuel Sahlström
0140-59 90 47
Lena Wissinger Sparv
0380-57 67 28
Eva Johansson
0140-59 90 48
Johanna Eronson
0470-78 81 84
Abbe El-saghir
Andreas Arvidsson
Johanna Eronson
Birgitta Andersson
044-300 09 03
Daniel Kepka