Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Hallstahem vill bli en hyresvärd i världsklass och söker nu en redovisningsekonom som vill följa med på resan. Rollen passar dig som har erfarenhet av ekonomi och redovisning och som gillar varierade arbetsuppgifter där utveckling och affärsdrivet förbättringsarbete står i fokus. Vill du vara en del av ett mindre team med ett flexibelt, prestigelöst arbetssätt och familjär stämning, så kan det vara dig vi letar efter. Är du dessutom positiv och serviceinriktad, både gentemot kunder och kollegor, så är det här ett jobb för dig.

Om tjänsten
Vi söker en redovisningsekonom med inriktning mot hyresadministration på vår Ekonomi- & IT-avdelning, som idag består av en redovisningsekonom, en ekonom/löneansvarig, en ekonomichef och en IT-ansvarig. Ekonomi- & IT-avdelningen är en stödfunktion för den övriga organisationen i redovisnings- och lönefrågor samt frågor som rör IT och digitalisering. På en liten avdelning har vi ett nära samarbete för att lösa de uppgifter som vi tillsammans ansvarar för. Det är en självklarhet att vi vid behov täcker upp för varandra.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du ansvarar för hyresadministrationen med hyresdebiteringar, inbetalningar, kontoavstämningar och inkassoärenden. Du samarbetar nära dina kollegor på Kundcenter och har hyresgästkontakter i frågor som rör hyror och betalningar. Hela leverantörsfakturaflödet - från ankomstregistrering till utbetalning, kommer du vara involverad i. I samband med månadsbokslut stämmer du av ett antal konton och ansvarar för moms- och arbetsgivardeklarationer samt inbetalningar av moms och skatter till Skatteverket. Du deltar i arbetet med årsbokslutet, i budgetarbetet och uppdaterar våra likviditetsprognoser.

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av redovisningsarbete. Du har lätt för att lära dig nya system och digitala verktyg. Har du tidigare erfarenhet från hyresadministration, fastighetssystem, ekonomisystemet Visma Control och/eller är van vid kundkontakter är det ett plus.

Personliga egenskaper
För att fungera i rollen bör du vara strukturerad och självgående men också tycka om att jobba tillsammans med andra. Vi gillar att hela tiden utveckla och effektivisera oss och vill att du är likasinnad. Du är affärsmässig, har förmåga att se förbättringsmöjligheter och föreslår gärna nya arbetssätt och metoder. Rollen innebär löpande och återkommande uppgifter i processer där du har stora möjligheter att påverka och förändra hur vi ska arbeta i framtiden.

Om oss
Hallstahem är ett allmännyttigt bostadsbolag i Hallstahammar. Bolaget äger och förvaltar ca 2 500 bostadslägenheter, 80 affärslokaler, 220 förrådlokaler samt 1 400 parkeringsplatser/garage fördelade i Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholm. Vi är kommunens största fastighetsägare och erbjuder bra och varierande bostäder med hyresrätt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hallstahem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 april 2023

Postadress

Parkgatan 2
HALLSTAHAMMAR, 73422

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024