OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Wilo är en av världens ledande tillverkare av pumpar och pumpsystem inom segmenten för cirkulation, tryckstegring och avlopp. Ett multinationellt företag med över 70 dotterbolag runt om i världen. Wilo har sitt ursprung från Tyskland där även huvudkontor och delar av produktionen finns i nybyggda moderna lokaler och fabrik. Det nordiska bolaget har sitt huvudkontor i Växjö med ca 40 medarbetare. Det finns även säljkontor på ytterligare fem orter i Sverige samt säljkontor i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. Wilo lever efter sina värderingar där mjuka värden såsom tillgänglighet, seriositet och effektivitet harmoniserar med internfilosofi att alltid sätta kund och partner i fokus. På Wilo har vi en väl utformad hållbarhetsstrategi. Vi arbetar kontinuerligt för att våra produkter och lösningar ska fortsätta att bidra till minskat CO2-avtryck och förbättrad tillgång på rent vatten. Wilo utvecklar systematiskt nya innovativa digitala lösningar inom koncernen och för våra kunder och partners. Mer information hittar du på www.wilo.se.
Vi söker nu en:
Redovisningsekonom
Rollen:
Vi söker nu en Redovisningsekonom för att stärka upp vårt team på Ekonomiavdelningen vid huvudkontoret i Växjö.
I rollen kommer du bland annat ansvara för leverantörsreskontra med relaterade löpande uppgifter inom bokföringen med möjlighet att växa in i och ta ansvar över mer analytiska uppgifter. Du kommer att vara en viktig del i det bokslutsförberedande arbetet med ansvar för avstämningar inom de olika arbetsområdena.
I det dagliga arbetet kommer du att ha kontakt med andra avdelningar inom vår nordiska organisation som består av fem bolag i fyra länder. Med hjälp av din analytiska förmåga och erfarna kollegor supporterar du både våra interna och externa kunder.
Arbetsuppgifter:
Leverantörsreskontra
Bokslutsförberedande uppgifter
Intern netting inom koncernen
Hantering av reskontra kring vår Servicefunktion
Löpande förbättringsarbete
Din profil:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Relevant meriterande arbetslivserfarenhet
Självgående och lätt att ta till dig nya uppgifter
Har lätt för att hålla god kommunikation
Goda kunskaper i Microsoft Office
För att trivas i rollen så har du förståelse för de olika processerna inom en ekonomiavdelning samt en god analytisk förmåga. Du trivs i en administrativ roll och har ett driv att utveckla och effektivisera processer. Du arbetar självständigt och ansvarar för dina arbetsuppgifter på ett strukturerat vis, samtidigt som du trivs i att ingå i ett team där vi stöttar och hjälper varandra.
Du talar och skriver flytande på svenska samt engelska, som också är vårt koncernspåk. I det dagliga arbetet kommer du att kommunicera med våra nordiska kollegor. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande med erfarenhet i SAP och Navision.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en positiv, initiativtagande, lösningsorienterad och serviceinriktad person som trivs i ett högt tempo. Du har en vilja att förbättra och en framåtanda som gör att du får saker att hända. Att du är noggrann, kommunikativ och tycker om att supportera och samarbeta med andra är egenskaper vi ser som självklara hos dig.
Hos oss på Wilo får du möjlighet att arbeta på ett företag med blicken riktad mot framtiden och som ser hållbarhet och digitalisering som naturliga delar i företagsutvecklingen. Kombinationen med det familjära mindre bolaget tillsammans med det internationella innebär också goda chanser till personlig utveckling. Wilo lägger stort värde i sin personal och främjar god hälsa och friskvård, detta präglar både förmåner och personalaktiviteter.
Läs mer och ansök via www.wilo.se. Sista ansökningsdag är den 2 december, urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Kontakta rekryterande chef Johan Wennberg, 0470-72 76 35, vid eventuella frågor.
Övrig information om tjänsten:
Placering: Växjö
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Provanställning för att sedan övergå till en tillsvidaretjänst.