OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att jobba med redovisning? Då är det här en tjänst för dig!
Som medarbetare på Mimer är du en viktig del av vår vision - att skapa hemlängtan och framtidstro. För att lyckas måste vi kvalitetssäkra våra processer, våga tänka innovativt och utveckla nya smartare lösningar. Totalt är vi cirka 170 medarbetare som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra kärnvärden omtanke, nytänkande och engagemang.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom hanterar och administrerar du leverantörs- och kundreskontra, är delaktig i månads-, tertial- och årsbokslut samt arbetar med hyresadministration inom företaget. Du jobbar också med andra administrativa uppgifter inom byggnad och inventarier samt administrerar uppgifter i Proceedo som är vårt inköpssystem. I rollen ingår också att stötta kollegor i ekonomiska frågor och vara delaktig i övriga administrativa uppgifter som finns på avdelningen.
Profil
Utbildning
- Relevant gymnasieutbildning eller motsvarande
Kompetens och yrkeserfarenhet
- Erfarenhet av redovisning
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Goda kunskaper i Officepaketet
Vi söker dig som har förmåga att arbeta självgående, tar ansvar och har ett naturligt driv. Du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt är noggrann och mån om hög kvalitet. Då det ingår i rollen att stötta kollegor i ekonomiska frågor är det viktigt att du har ett serviceinriktat och tillmötesgående sätt.
Varmt välkommen med din ansökan!