OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en fantastisk miljö med ett utmanade och spännande arbete i en ideell allmännyttig förening som driver facklig utbildning, folkhögskola och konferensgård.
Till vår ekonomiavdelning söker vi med start augusti/september en
REDOVISNINGSEKONOM på 60 %.
Vår tanke är att tjänsten utökas till heltid inom ett till två år.
Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer under första året att bestå av att hantera kund- och leverantörsreskontra, fakturering, löpande redovisning och avstämning av balanskonton samt viss lönehantering. Efter ett till två år kommer delar av löneadministrationen att rymmas inom den tänkta heltidstjänsten.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande samt 3-5 års erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Vi värdesätter även om du har erfarenhet från att arbeta med löner.
Lämplig bakgrund
Det är bra men inte nödvändigt om du har erfarenhet från ideell sektor. Viktigare är att du har en gedigen erfarenhet och kompetens inom redovisningsområdet. Goda datakunskaper och att vara väl förtrogen med MS Office är ett krav. Du är en jordnära och prestigelös medarbetare, noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta med andra.
Vilka är vi som arbetar med ekonomi i dag
Vi är en liten enhet om totalt tre personer. Vi är beroende av att kunna varandras arbetsuppgifter för att underlätta för vidareutbildning och hantera semesterperioder. Vi söker nu en ersättare i samband med en förestående deltidspensionering.
Vi arbetar i dag med följande system; Hogia Hotell- och Restaurangredovisning, Hogia lön, Hogia anläggningsregister, Hogia elektronisk faktura, närvaro- och avvikelserapportering samt reseräkningshantering. Därutöver har vi sedvanliga betal- och kontanthanteringssystem. Vår e-post administrerar vi via FirstClass.
Övrigt om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 60 %. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Läs mer om oss på www.runo.se, under "Om Runö" hittar du vår verksamhetsidé och värdegrund som vi vill att du delar. Runö eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald.
Har du frågor?
Frågor om tjänsten besvaras av ekonomichef Carl Grundell, 08-555 380 22, carl.grundell@runo.se eller
av vår controller Ann Boldt-Christmas, 073-334 42 64,
ann.boldt-christmas@runo.se.
Facklig företrädare är Annika Thunholm (Vision), 08-555 382 63, annika.thunholm@runo.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev med meritförteckning senast den 31 juli till jobb@runo.se. Ange "Redovisningsekonom" på ärenderaden.
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.
Ideella Föreningen LO:s folkhögskola Runö är huvudman för Runö folkhögskola, Runö Folkhögskola & Utvecklingscentrum och Runö Möten & Events. Föreningen har sitt säte på en egen halvö utanför Åkersberga, vi har funnits här sedan 1952. Vi är idag totalt ca 80 anställda och omsätter ca 90 miljoner kronor.
Kontaktpersoner på detta företaget
utvecklingschef Patrik Årman
070-294 98 04
kurssamordnare Bernt Nilsson
08-555 380 26
SFHL Helené Zallin
08-555 382 70
kurssamordnare Bernt Nilsson
08-55538026
Ekonomichef Carl Grundell
08-555 380 22
Controller Ann Boldt-Christmas
073-334 42 64