OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Önskar du hitta en ny arbetsgivare där det inte bara är pengarna som styr, utan där det sociala engagemanget får ta en stor plats? Känner du dig hemma i koncernredovisning och K3-regelverket? Har du dessutom en bakgrund i fastighetsbranschen? Hos allmännyttiga bostadsbolaget SigtunaHem får du en trevlig arbetsplats där du blir väl bemött och fokus ligger på att få ihop livspusslet med familj, fritid och jobb. SigtunaHems huvudkontor i Märsta har ett utmärkt pendlarläge och anländer du till kontoret i en elbil finns självklart möjlighet att ladda den under arbetsdagen.
Som redovisningsekonom på SigtunaHem är du en del av redovisningsteamet som ingår i ekonomi- och administrationsavdelningen. Totalt har bolaget ca 70 anställda och förvaltar 4800 hyresrätter. Avdelningen ekonomi och administration ansvarar för kvalitetsledning, digitalisering, uthyrning av bostäder, upphandling, ekonomistyrning och redovisning. Idag är vi 10 medarbetare på avdelningen. Vill du bli en del av oss?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du ansöker på www.randstad.se. 2023-08-24 är sista dag för ansökan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar SigtunaHem med Randstad Finance. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, kristina.rostedt@randstad.se, 070-146 41 85 om du har frågor.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Koncernredovisning
Bokslut och årsredovisning
Momsdeklaration
Frivillig skattskyldighet
Fastighetstaxering
Anläggningsregister
Ansvara för likviditetsuppföljning
Systemförvaltare av Poängen Komponent
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande, ex KY-utbildning
Flerårig relevant arbetslivserfarenhet (redovisning)
Koncernredovisning
K3-regelverket
Mycket goda kunskaper i Excel
God systemvana
Svenska obehindrat i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom:
Erfarenhet av en liknande verksamhet, fastighetsbolag
Fastighetsekonomi, Fastighetsmoms, momsredovisning
Anläggningsregister med K3
God kännedom om gällande redovisnings- och skatteregler
Visma Control, Visma DCE, PoängenKomponent
Som person ser vi att du är en engagerad lagspelare, som gillar att samarbeta. Du trivs med att utveckla och förbättra processer och är noggrann och strukturerad. Självklart tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och är självgående i ditt sätt att arbeta. Hela vår avdelning är en stödfunktion till resten av organisationen, därav blir det centralt att du är serviceminded. Samtidigt är det viktigt att ha en integritet som gör att man vågar säga nej eller föreslå något annat om det inte blir rätt hela vägen. ”Det ska var lätt att göra rätt” är ett motto som avdelningen jobbar efter.
Om företaget
AB SigtunaHem är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar cirka 4800 bostadslägenheter med hyresrätt fördelat på ett 90-tal fastigheter. Vidare äger och förvaltar AB SigtunaHem cirka 130 kommersiella lokaler samt cirka 360 lager och förråd. AB SigtunaHem finns i kommundelarna Märsta, Norrbacka, Valsta, Tingvalla, Steningehöjden, Sigtuna och Rosersberg i Sigtuna kommun. AB SigtunaHem är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och verksamheten kännetecknas av långsiktighet och vi är isocertifierad inom kvalitet och miljö.
https://sigtunahem.se/
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044