OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.
Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt!
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en Redovisningsekonom till en statlig verksamhet beläget i centrala Halmstad. Verksamheten har ca 600 anställda och du kommer att jobba internt med olika funktioner.
Arbetsuppgifterna dom du kommer att jobba inom består av:
- Ekonomisystem (U4 Agresso, Raindance mfl)
- Redovisning och bokföring med kundreskontra, leverantörsreskontra, kassa- bankavstämningar etc.
- Budgetarbete
- Rapportera ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut
- Budgetuppföljningar
- Bokslut, periodiseringar samt årsbokslut
Din profil
För att axla denna roll ser vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomi, eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
Vi ser att du har goda kunskaper i MS Office eller goda kunskaper i förekommer bokföringssystem (U4 Agresso, Raindance mfl.) Meriterande är om du har erfarenhet av statlig redovisning.
Vi ser gärna att du har erfarenhet kring budgetering, uppföljningar av resultat, samt är duktig på att analysera utifrån olika rapporter.
Vi värdesätter även övriga erfarenheter som kan komma till nytta i arbetet inom denna tjänsten.
En viktig faktor i detta arbetet är kvalitén och vi ser gärna att du är duktig på att jobba proaktivt, har erfarenhet av nära samarbeten mellan olika funktioner, samt har kunskap att kunna driva arbete runt projekt och hålla deadlines. Erfarenhet kring att utveckla arbetssätt och rutiner är meriterande.
I denna tjänst kommer du att bli anställd hos oss på Premier, och uthyrd till vår kund. Anställningen är på heltid, dagtid. Med start omgående. Så skicka gärna in din ansökan till oss så snart som möjligt, då vi håller intervjuer löpande.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta då Emma Ojala Tel. 0722-409957 eller Alexandra Daher Tel. 0725-133900.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Om oss
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642