OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi befinner oss i en enorm energiomställning, mitt i en verklighet där vi alla måste tänka om och tänka nytt. I den här utvecklingen sitter vi, som arbetar med energi och industriellt vatten, i förarsätet. För att möta utmaningarna samhället har framför sig, samarbetar vi med kunder, kommuner och leverantörer. Tillsammans blir vi starkare, snabbare och smartare och kan leverera och utveckla pålitliga, hållbara, effektiva och konkurrenskraftiga lösningar för samhället, idag och över tid.
Nu söker vi en Redovisningsekonom till vårt team i Örebro
Om rollen:
Som redovisningsekonom i vårt globala accounting-team blir du del i ett team på fyra personer som ansvarar för redovisningen inom vår svenska verksamhet. Den här tjänsten är ett vikariat på ca 1,5 år då vår kollega blir föräldraledig.
I rollen har du ansvar för att skapa en effektiv process vad gäller hantering av leverantörsfakturor inom bolaget. Du hanterar och övervakar fakturaflödet i systemen och följer upp. Vid behov har du kontakt med leverantörer och kunder för uppföljning. Du hanterar och bokför i enlighet med gällande lagar och regler, och upprätthåller god redovisningspraxis. Inom ditt ansvar ingår även att göra betalningar och avstämning av balanskonton. Du gör också moms- och skatteredovisningen för bolaget.
Tjänsten omfattar även upplägg av projekt och hantering av anläggningsregister där du gör avskrivningar men också, tillsammans med projektansvariga, aktiverar avslutade investeringsprojekt vid våra anläggningar.
Din profil
Vi söker dig som värdesätter struktur och ordning och uppskattar att jobba i en föränderlig verksamhet. Vi vill gärna att du är utvecklingsorienterad och strävar efter att effektivisera processerna inom ditt ansvarsområde.
För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du:
- Är strukturerad, noggrann och arbetar med hög kvalitet.
- Har god blick för planering och prioritering av din tid.
- Delar med dig av kunskap och värdesätter samarbete.
- Har god social förmåga och lätt tar kontakt med andra
Därtill söker vi dig med:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- 2-4 års erfarenhet av arbete i liknande tjänst
- God kunskap om bokföringsregler och skatteregler
- God kunskap inom MS Office med fördjupad kunskap i Excel
- Erfarenhet av EDC och ekonomisystemet Microsoft Dynamics 365 är meriterande
- Svenska och engelska kunskaper, i både tal och skrift
Du blir del av:
ett internationellt snabbväxande företag där du utmanas med intressanta och varierade arbetsuppgifter och projekt. Vi erbjuder en utvecklingsinriktad och stöttande kultur, en bra arbetsmiljö och tydliga mål. Vi erbjuder därtill bra personalförmåner och främjar aktiviteter som bygger en arbetsplats med god gemenskap.
På Adven får du jobba med de bästa teamen och människorna. Vi brinner för ständiga förbättringar och tillsammans levererar vi fantastiska resultat med nyfikenhet och driv. Med inkluderande och mångsidiga team kan vi nyttja våra olika perspektiv när vi löser de utmaningar som vi står inför. När vi växer utvecklas du tillsammans med oss.
Ansök:
Vänligen bifoga din CV och gärna ett personligt brev. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Inom Adven är mångfald och inkludering viktigt, och vi värdesätter de fördelar vi som företag ges när vi satsar på jämställdhet vad gäller, kön, etnicitet och kulturell bakgrund.