OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningsekonom, vikariat
Vi söker nu en redovisningsekonom för ett föräldraledighetsvikariat under 12-18 månader.
Vilka är Södertörns brandförsvarsförbund?
Södertörns brandförsvarsförbund ansvarar för räddningstjänsten och kommunala säkerhetstjänster i Botkyrka, Ekerö, Haninge, Huddinge, Nacka, Nykvarn, Nynäshamn, Salem, Södertälje och Tyresö kommuner.
Våra medlemskommuner har tillsammans över 600 000 invånare, och vårt uppdrag är att skapa en säker och trygg miljö för alla som bor och verkar inom dessa områden. Vi är omkring 500 anställda och engagerar oss i jämställdhet och mångfald, med målet att skapa en arbetsplats där alla behandlas likvärdigt och olikheter värderas högt.
Arbetet
Vår ekonomiavdelning består av två redovisningsekonomer, en strategisk inköpare och en ekonomichef. Redovisningsekonomerna hanterar uppgifter som avstämningar, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och deltar i arbetet med månadsslut, delårsbokslut och årsbokslut. Vi använder bland annat systemen Visma Business, Visma Dokument Center och Hypergene.
Anställningen är en tidsbegränsad tjänst på 12-18 månader. Initialt kommer fokus att ligga på redovisningsadministration och stöd vid månadsslut och bokslut. Över tid finns det goda möjligheter till utveckling där man kan ta sig an större uppgifter relaterade till bokslut, samt delta i andra projekt och utredningar.
Vem är du?
Du besitter en eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten. Din digitala kompetens är hög och du anpassar dig snabbt till nya system. Du har även goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, kund- och leverantörsreskontra, samt kunskap i Visma ses som meriterande.
Din personlighet är av stor betydelse, och du är en strukturerad person som alltid slutför arbetsuppgifterna inom utsatt deadline. Du är analytisk med förmågan, viljan och tålamodet att utföra analyser inom redovisningsområdet. Som lösningsorienterad person söker du aktivt information och ber om hjälp när problem uppstår. I vår sammansvetsade grupp är det även viktigt att du är samarbetsorienterad.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och använder därför såväl testverktyg som kompetensbaserad intervju i vår rekryteringsprocess. För att på ett objektivt sätt undersöka dina förutsättningar att agera i olika situationer kommer du att få fylla i två olika testverktyg innan eventuell intervju. Det första testet mäter delar av din personlighet och det andra mäter generell problemlösningsförmåga.
Anställningsvillkor
Anställningens omfattning är ett vikariat på heltid (100%) med tillträde 2024-08-19 eller efter överenskommelse. Anställningen utgör ett vikariat för en kollega som kommer att vara föräldraledig, med en varaktighet på 12 till 18 månader.
Innan ev anställning görs en bakgrundskontroll.
Vi sitter i trevliga lokaler på station Lindvreten, Mogårdsvägen 2 i Vårby. Kontoret ligger nära både t-bana och bussar samt har en stor bilparkering på området. Det finns också tillgång till gym i lokalerna.
Kontaktperson
Senada Zilic, ekonomichef, tel 0790-98 50 40
Varmt välkommen med din ansökan inklusive CV senast 11/6!
Vi är en offentlig organisation. Din ansökan blir därmed en allmän handling som är offentlig. Alla medborgare har rätt att vända sig till en myndighet och begära ut en allmän handling. Den som begär ut en handling behöver inte säga sitt namn eller vad handlingen ska användas till.