OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Tranåsbostäder har värnat om Tranås i över 70 år genom att bygga och förvalta fastigheter där livet kan bo, växa, förändras och utvecklas. Vi tillhandahåller bostäder och lokaler för livsviktiga verksamheter såsom skola och äldreomsorg. Och vi skapar trygga hem där människor trivs och mår bra. Att vi kan bidra med trygghet och rum för livet, från födseln till ålderns höst, det känns bra i magen.
Tranåsbostäder ingår i den kommunala kommunkoncernen Tranås Stadshus AB. Idag är vi nästan 30 personer som tillsammans arbetar för att våra hyresgäster ska trivas, samtidigt som vi arbetar utifrån affärsmässiga villkor. Bolagets fastighetsbestånd består till 74 % av kommunala verksamhetslokaler, 22 % bostäder och 4 % kommersiella lokaler. Sedan 2021 är Tranåsbostäder en koncern som för närvarande inkluderar 8 dotterbolag.
Ekonomiavdelningen på Tranåsbostäder består idag av 3 personer och vi söker nu efter en ny kollega för att stärka gruppen och vår ekonomifunktion.
Läs mer om Tranåsbostäder på www.tranasbostader.se
Som redovisningsekonom på Tranåsbostäder blir du en del av ett härligt gäng med familjär känsla som hanterar ett stort fastighetsbestånd och en omfattande ekonomi. Ekonomiavdelningen jobbar brett och stöttar verksamheten inom ekonomiområdets alla delar. Vi strävar ständigt efter att bli bättre på det vi gör. Vi har stort fokus på att utveckla våra interna arbetssätt och på att öka förståelsen kring ekonomiska frågor i hela organisationen.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Dina arbetsuppgifter/ansvarsområden kommer främst att innebära: · löpande redovisning · leverantörs- och kund/hyresreskontra · momsredovisning · koncernbolagens anläggningsregister · ekonomisk sammanställning av projekt (löpande samt vid avslut) · ekonomiska analyser utifrån egen eller kollegas behovsbedömning · hyres- och avgiftsavisering tillsammans med ekonomiassistent och ekonom · delta i upprättande av boksluts- och revisionsunderlag vid del- och helårsbokslut · vara uppdaterad på lagkrav och regler kopplade till arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen ingår även ett ansvar för att, tillsammans med dina kollegor, aktivt arbeta med att utveckla digitaliseringen av hela ekonomiavdelningen inom såväl besluts- och rapporteringsunderlag som systemnyttjande.
Vi arbetar i systemen Fenix, Akribi Financials samt Vitec.
I denna roll kommer du få möjlighet att bidra i utvecklingen av ekonomifunktionen med målsättning att kunna bredden av avdelningens arbetsuppgifter och känna dig trygg med att stå på flera ben. Du ges också möjlighet att påverka din egen utveckling och får växa tillsammans med rollen och bolaget.
Din profil Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna mot redovisning, alternativt motsvarande förvärvad erfarenhet. Vidare har du någon praktisk erfarenhet av arbete från ekonomiavdelning eller liknande. Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift, god systemvana samt B-körkort är även skallkrav för tjänsten.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen, har jobbat med fastighetsekonomi och har kännedom om Vitec.
För den här tjänsten ser vi att du kan vara relativt nyexaminerad alternativt ha erfarenhet från dessa uppgifter, t ex i en roll som ekonomiassistent och nu vill utveckla dig vidare.
Vi lägger stor vikt vid din personliga potential. För att lyckas i rollen tror vi att du har en god servicekänsla och är strukturerad, analytisk samt detaljfokuserad. Du trivs med att hantera många sociala kontakter. Verksamheten är dynamisk och du behöver vara bekväm med samt positivt inställd till att hantera förändringar i din arbetsvardag. Eget driv och förmåga att ta egna initiativ för att bidra till utvecklingen av verksamheten är egenskaper som vi värdesätter.
Du som söker lägger vikt vid samarbetet med andra och finns tillgänglig för att lyssna och ge kollegor hjälp.
.
Vad erbjuder vi? På Tranåsbostäder erbjuder vi en god gemenskap och stora utvecklingsmöjligheter. Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord – kundnära, trygghet, gemensamt och framåtanda. Vi månar om att alla som jobbar hos oss ska må bra och satsar på såväl friskvård som en god möjlighet att balansera jobb och fritid. Du får stor frihet att styra ditt eget dagliga arbete och ingen dag är den andra lik. Hos oss blir du en viktig del i vårt gemensamma arbete att skapa skillnad ute hos kund och bygga Tranåsbostäders framtid
Ansök redan idag!
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. Hoppas att vi möts i processen! Kristina Lind, 0767-78 15 13, kristina.lind@unikresurs.se Karolin Loström, 0721-47 92 36, karolin.lostrom@unikresurs.se
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Relaterade taggar: #LI-Onsite
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84