Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Hos vår kund i teknikbranschen får du möjlighet att arbeta i ett engagerat team, där du blir en del av en mindre ekonomiavdelning och arbetar tillsammans med ekonomichef direkt under bolagets VD. I rollen som redovisningsekonom hanterar du löpande redovisning, bokföring samt in- och utbetalningar. Du ansvarar också för kund- och leverantörsreskontra, kvitto- och momshantering, projekt- och resultatredovisning samt budget- och prognosarbete.

Dina arbetsuppgifter inkluderar även:

• Månadsavstämningar och kostnadsuppföljningar.
• Rapportering till SCB.
• Bolagsformalia och andra förekommande administrativa uppgifter.

Företaget arbetar med import och export, och om du har erfarenhet av frakter, tullhandlingar och momsfrågor inom och utanför EU är det ett stort plus. Tjänsten erbjuder en varierad vardag där man förväntas ta stort ansvar. 

Tjänsten som redovisningsekonom är ett konsultuppdrag via Adecco på cirka 6 månader med möjlighet till övertag för rätt person. Vi söker dig som är intresserad av en heltidstjänst eller en deltidsroll som på sikt kan utvecklas till en heltidsanställning.

Arbetstiderna är ordinarie kontorstid, och tjänstens placering är i Malmö. Startdatum är planerat till januari 2025, med möjlighet till anpassning efter överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet som redovisningsekonom eller som ekonomiassistent och nu är redo för nästa steg i karriären. Du har troligen en högskoleutbildning inom ekonomi och ett stort intresse för ekonomihantering.

För att lyckas i rollen tror vi att du är:

• Noggrann – Du har öga för detaljer och säkerställer att allt blir rätt.
• Ansvarsfull – Du tar ägarskap för dina arbetsuppgifter och levererar i tid.
• Nyfiken – Du har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.
• Driven – Du tar initiativ och ser möjligheter till förbättringar.

Viktigt för tjänsten är:

• Utbildning inom ekonomi.
• Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent eller redovisningsekonom.
• Erfarenhet av system som Visma och/eller Fortnox.
• God förståelse för momshantering, gärna både inom och utanför EU.
• God förståelse för det engelska språket

Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringen vänligen kontakta ansvarig rekryterare:

Liridona Brahimi via liridona.brahimi@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2024
  • Ansök senast: 22 december 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024