OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du en driven, initiativtagande, analytisk och noggrann person som trivs med att arbeta i en internationell miljö med ekonomi. Då kan du vara vår nya medarbetare, som kommer bli en av tre på vår ekonomiavdelning. Du kommer att arbeta främst med kund- och leverantörsreskontra. Men tanke på att ekonomiavdelningen är liten så kommer dina ansvarsområden vara breda och du kommer att få arbeta med hela bokslutsarbetet.
Om företaget
Kärnan i 5.11:s verksamhet är innovation och utveckling av kläder och utrustning för utryckningspersonal. Företaget har verksamhet globalt och produkterna säljs både i detaljhandel och till myndigheter. Detta ger oss ett mycket omväxlande arbete där vi får engagera oss både i det som rör den enskilda konsumenten och större upphandlingar. Våra produkter är mycket slitstarka och multi-funktionella och har därför även nått ut till en större civil kundkrets. Företaget har drygt 400 anställda med kontor, förutom i USA, även i Sverige, Mexico, Australien, Hong Kong och Dubai. Den globala omsättningen uppgår till ca 2,5 miljarder kronor och företaget har god tillväxt. Ansvaret för verksamheten i EMEA ligger på Malmökontoret med 22 anställda samt på våra 14 kollegor runt om i Europa och Mellanöstern.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en redovisningsekonom som är van vid att arbeta självständigt.
Dina arbetsuppgifter kommer framförallt att bestå av:
- Kundreskontra (inklusive att arbeta med påminnelser och dylikt).
- Leverantörsreskontra.
- Kvittohantering/Bokföring av utlägg.
- Löpande bokföring
- Löneadministration.
- Skattedeklaration.
- Periodiska sammanställningar.
- Kontroll av bankbalanser.
- Överföringar mellan företagets bankkonto.
- Uppläggning av svenska och utländska betalningar.
Som redovisningsekonom arbetar du också nära ansvarig controller med det månatliga bokslutsarbetet.
Det innebär bland annat:
- Bokföring av bokslutsverifikationer.
- Skicka månatliga underlag till utländska filialers bokföringsbyråer.
- Avstämningar.
- Att beräkna och bokföra interima poster.
Därtill tillkommer rapporteringsarbete. Som redovisningsekonom kommer du hjälpa till att sammanställa månatliga rapporter för både det svenska företaget och övriga filialer samt konsolidera och sedan rapportera resultatet i 5.11s amerikanska system.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning på lägst gymnasienivå och därefter har arbetat självständigt med redovisning i minst 2 år. Eftersom du även kommer att delta i bokslutsarbetet vill vi att du har erfarenhet av det sedan tidigare. Vidare har du god dator- och systemvana samt mycket goda kunskaper i Excel. Arbetet kommer att innebära mycket intern och extern kommunikation och det är därför av yttersta vikt att du trivs i en social roll med många kontakter, samt är flytande på både svenska och engelska, skriftligt och muntligt. Det är meriterande med kunskaper i affärssystemen QlikView och Microsoft Dynamics AX.
Som person är du positiv, noggrann och trygg i din yrkesroll. Då rollen hos 5.11 ställer krav på att du efter eget huvud kan driva och planera ditt arbete är det också viktigt att du har vana av detsamma. Vi söker dig som har ett stort driv, är flexibel och arbetar strukturerat mot uppsatta mål. 5.11 erbjuder en internationell arbetsmiljö med många spännande arbetsuppgifter och ansvarsområden.
Övrigt
Tillträde: Snarast, dock senast Februari 2017, med hänsyn till ev. uppsägningstid.
Tjänsten rekryteras i samarbete med KFX HR-partner. KFX HR-partner är ett företag som verkar inom bemanning, rekrytering och entreprenad. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Rebecka Möberg på 040-120200. Skicka gärna in din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rebecka Möberg
040-120200
Rebecka Möberg
040-12 02 00
Kevin Brandt
040-120200
Kevin Brandt
Maria Karlsson
Maria Karlsson
070 845 28 00
Kevin Brandt
Kevin Brandt
0706970093
Maria Karlsson
040-120200
Mauricio Amaral
040-120200