Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning i Älmhult söker vi en redovisningsekonom med inriktning mot controlling. Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet. Uppdraget sträcker sig över minst 6 månader men avsikten är en fortsatt anställning hos kunden.

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du få möjligheter att jobba brett inom ekonomi. Du kommer att utföra arbetsuppgifter som löpande redovisning samt rapportering på daglig-, vecko -och månadsbasis samt hjälper till med underlag för beslutsstödprocessen och utvecklar KPI: er. Arbetsområdet innefattar även sammanställning av nyckeltal och rapportera dessa internt och extern. Du arbetar proaktivt med analyser, kalkyler samt är med i budgetprocesser. Du kommer att ha en drivande roll för att kontinuerligt effektivisera och förbättra befintliga processer och arbetsmetoder.

Din profil
Som person har du ett stort yrkesmässigt engagemang och du har intresset, viljan, förmågan och initiativförmågan att hjälpa andra samt engagera dig i företagets utveckling. Du har lätt för att samarbeta, är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och har en stark drivkraft som person och det är naturligt för dig att arbeta med förändringar och förbättringar. Du har en förmåga att arbeta strukturerat och analytiskt. Som person är du ödmjuk och viljestark och du har en förmåga att skapa gemenskap och entusiasm omkring dig.

För att lyckas i rollen som redovisningsekonom ser vi att du har en universitet -eller högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning alternativt några års erfarenhet av praktisk redovisning och rapportering. Du har god datavana, framförallt inom Officeprogrammen. Vi ser att du behärskar svenska i tal och skrift samt engelska i tal och skrift eftersom koncernspråket är engelska. Erfarenhet av M3 och Basware är meriterande.

Ansökan
Sista ansökningsdatum är den 23 mars, men vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ingrid Sandberg på telefonnummer 0470-34 98 72.


Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 000 medarbetare hittills verksamma på 25 orter. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Gabriella Leske

Sanna Andersson
0470-323833
Linn Isberg

Cornelia Gustafsson
0470-323834
Linn Isberg
0470-323837
Sanna Andersson

Mats Ekenstam

Linn Isberg

Gabriella Leske
0470-32 38 32
Vanja Winroth
0470-323838

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnepartnerGroup Sydost AB Växjö
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 23 februari 2017

Besöksadress

Storgatan 30, Växjö
None

Postadress

Storgatan 30
Växjö, 35231

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024