Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Redovisningsekonom till Hallstahammar

Redovisningsbyrån i Hallstahammar startades 1995. Idag är vi tre stycken kollegor och vi har tillsammans lång erfarenhet av allt som rör ett företags ekonomi, stora som små.

Vi växer och får fler kunder – därför behöver vi dig!




Vi vill hitta dig som uppskattar den lite mindre redovisningsbyrån´s charm och fördelar.

Här kommer du att bli delaktig i hela ekonomiprocessen hos våra kunder.


Rollen som redovisningsekonom hos oss är en viktig, självgående roll hos oss.
Vi är en liten grupp, du kommer naturligtvis att ha mycket kontakt med våra kunder gällande hela ekonomiprocessen inklusive lönehantering.

Du ansvarar för att sköta kundernas totala redovisning i enlighet med god redovisningssed. Löpande redovisning, bokslutsarbete, avstämningar, moms- och skattedeklarationer, ta fram relevanta rapporter såsom månads- kvartals-, årsvis och myndighetsrapportering samt en del ”ad hoc”-uppgifter. Vi önskar också att du kan hantera våra kunders lönekörningar.

Erfarenhet och kompetens



Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet av arbete med redovisning. Du har hanterat alla delar i redovisningsprocessen och är självgående i upprättandet av bokslut och årsredovisningar.

Du hanterar bolagens deklarationer, likväl som vi vill att du är affärsinriktad, kommunikativ och nyfiken på att lära känna våra olika kunders verksamheter.

Vi arbetar oftast i Björn Lundén´s ekonomisystem, ibland arbetar vi även i andra program som kunderna använder.

För att lyckas i rollen som redovisningsekonom hos oss är du en person som tycker om utmaningar och vill ta ansvar. I ditt arbete tycker du om ordning och reda och motiveras av att vara en del av vårt företag. I ditt uppdrag behöver du vara trygg och ha en vilja att ta dig an nya utmaningar.
Vi vill att du även har erfarenhet av lönehantering.

Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer och har en positiv inställning i allmänhet samt en hög integritet i din roll som redovisningsekonom.

Vidare är du prestigelös och trivs med att arbeta högt och lågt. Goda kunskaper i Office-paketet, flytande svenska både skriftligt och muntligt

Den här rollen är till att börja med en bemanning, avsikten är att den ska leda till en anställning hos kunden.

Visst låter det som en rolig tjänst?

Har du frågor kring tjänsten är Du välkommen att ringa rekryteringskonsult Åsa Quarfordt, Personalpoolen, en del av best bemanning och rekrytering på tel 070-618 06 75, eller till konsultchef, Marita Eriksson på tel 073 – 440 30 66. Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV snarast, dock senast 25/2 2020. Urval kan komma att ske under ansöknings-perioden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalpoolen Mellansverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 25 februari 2020

Besöksadress

Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
None

Postadress

Engelbrektsgatan 8
ÖREBRO, 70142

Liknande jobb


Redovisningsekonom med internationell inriktning

Redovisningsekonom med internationell inriktning

26 november 2024

26 november 2024