Redovisningsekonom / Controller till Aratron AB

Redovisningsekonom / Controller till Aratron AB

Arbetsbeskrivning

Ta nästa steg och utvecklas i din karriär som redovisningsekonom/controller hos Aratron i Stockholm.

I rollen som redovisningsekonom/controller hos Aratron kommer du på få bygga upp en controllerfunktion där du kommer ha en viktig roll att stötta företagets alla delar. Du kommer även vara delaktig i löpande bokföring och bidra till att stärka ekonomifunktionens roll genom databaserat beslutsstöd. Du kommer att få en varierad och stimulerande arbetsmiljö där utveckling och utmaningar står i fokus. Din analytiska förmåga och proaktivitet kommer att uppskattas.Låter detta intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Som en del av Aratron AB och Addtech-koncernen erbjuder vi en unik företagskultur som präglas av tillit, respekt och engagemang. Vi arbetar långsiktigt och hållbart, där varje medarbetare har stor delaktighet och frihet att forma sin egen väg till framgång. Hos oss finns möjligheter till utveckling, samarbete och nätverkande både internt och externt. Vi strävar efter att skapa mervärde och flexibilitet för våra kunder inom svensk tillverkningsindustri och erbjuder en plattform för din karriärmässiga tillväxt och personliga utveckling.

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga uppgifter att innefatta löpande bokföring, inklusive arbete med redovisning och kontroll. Detta inkluderar hantering av kundreskontra, kassaflöde, avstämning av balanskonton, momsredovisning och periodisk sammanställning. Du kommer också att vara delaktig i kommunikationen av underlag till revisorerna under revisionen samt för att planera valuta, terminer och likviditet.

I rollen som controller kommer du att ha möjlighet att utvecklas till en skicklig verksamhetscontroller med fokus på företagets samtliga funktioner, inklusive affärsverksamhet och intern tillverkning. Du kommer att bidra till att utveckla ekonomifunktionens roll genom att följa upp och stötta alla delar av organisationen med controlling och databaserat beslutsstöd. Dessutom kommer du att ha ansvar för insamling och uppföljning av hållbarhetsdata mot satta mål i samarbete med företagets kvalitets- och hållbarhetschef. Det ingår också i din roll att utveckla och automatisera administrationen inom företagets ekonomifunktion samt att säkerställa datakvalitet och utveckla företagets business intelligence-system.

Värt att veta

I rollen kommer du hantera två huvudsakliga arbetsområden med en ungefärlig arbetsfördelning på 50/50. Du kommer att bli anställd direkt hos Aratron och anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Aratron är anslutna till kollektivavtal via Teknikföretagen och befattningen är placerad i Solna (Solna Strand). Som anställd kommer du att ha ekonomichefen som din närmaste chef och även rapportera till denne i rollen som redovisningsekonom. För rollen som controller kommer du att rapportera direkt till VD:n.

Start sker så snart rätt person kan vara på plats och du kommer att arbeta vanliga kontorstider med möjlighet till såväl flex och hybridarbete.

Våra förväntningar

För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du som söker har en relevant högskoleutbildning inom företagsekonomi eller liknande samt några års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Har du erfarenhet från controlling är det meriterande. Det är betydelsefullt att du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska, då det är viktigt för den interna och externa kommunikation. Vi uppskattar hög kompetens inom Excel, affärssystem och BI-system samt en stor nyfikenhet av IT-system generellt för att kunna hantera rollens ansvar och utmaningar.

Vi ser fram emot att träffa kandidater med en stark analytisk förmåga då du i rollen kommer hantera stora mängder data. Samarbetsförmåga och god kommunikation både internt och externt är avgörande för rollen. Vi värdesätter även proaktivitet, förmågan att planera och prioritera samt en stark vilja att utvecklas och förbättra både dig själv och dina arbetsprocesser. Noggrannhet, struktur och hög kvalitet i leveranser är viktiga egenskaper som vi eftersöker, liksom en positiv attityd som fokuserar på lösningar och möjligheter. 

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 14 april 2024

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024