OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker.Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad.Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer.Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige.Välkommen till framtiden! Academic Work söker för kunds räkning en redovisningsekonom. Företaget är ett läkemedelsföretag i Malmö.Tjänsten omfattar deltid, ca 50%, som redovisningsassistent under höst och vinter 2006, samt heltid som ekonomiansvarig under våren 2007.Som redovisningsekonom kommer du bland annat att ansvara för administration av anläggningsregister, projektredovisning, lagerredovisning och sammanställning av inventeringsresultat.Du kommer också att medverka vid bokslut samt sköta budget- och prognosarbete samt diverse koncernrapportering.Du förstår svårigheten i, och sköter, planering runt aktuella arbetsuppgifter, initierar förändringar samt medverkar i administrativa projekt.Vi söker dig som är en kreativ och undersökande problemlösare med god numerisk förmåga.Du är uthållig och självgående, men har samtidigt en god samarbetsförmåga, då du kommer att ha kontakt med samtliga funktioner inom företaget.För att kunna möta interna och externa kunders behov krävs hög känsla för kvalitet och service.Du är utbildad ekonom med redovisning som inriktning eller utbildar dig till motsvarande samt har utbildning eller erfarenhet inom områden som ekonomiska analys, kalkylering, skatterätt och momsredovisning.Det är meriterande om du har även erfarenhet av tillverkande företag.Mycket goda Exel-kunskaper krävs, och då företaget använder det integrerade affärssystemet Movex är det en fördel om du har kunskaper från detta eller likvärdigt system.Engelska behärskas väl i tal och skrift.Start: Oktober Omfattning: Deltid under två terminer, ca 50%, och därefter heltid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank