OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work arbetar sedan 1998 med uthyrning och rekrytering av studenter och har lokalkontor på fem orter i Sverige; Stockholm, Linköping, Göteborg, Malmö och Örebro. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och Sveriges femte största bemanningsföretag. Academic Work arbetar med lösningar inom bemanning, både på deltid samt heltid. Vi hjälper även företag med rekryteringar. Academic Work verkar för att skapa kontakter mellan studenter och näringsliv. Syftet är att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter från universitet och högskola skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Antalet internt anställda uppgår i dagsläget till ca 140 personer, varav 70 personer arbetar i Stockholm. I uthyrningsverksamheten arbetar cirka 2000 konsulter varje månad på olika uppdrag hos våra kunder. Academic Work rekryterar för Hoist räkning en redovisningsekonom till en deltidstjänst. Är du en engagerad och duktig person som är intresserad av att ta dig an nya utmaningar hos ett duktigt och drivet tillväxtföretag och dess medarbetare så kommer nu möjligheten att söka denna tjänst. Hoist är ett snabbväxande företag som erbjuder högkvalitativa produkter, välkända varumärken och service till Hotellnäringen i Skandinavien och norra Europa. Hoists huvudkontor är lokaliserat i Solna och är idag etablerat i Sverige, Norge, Danmark, England och Ryssland med helägda dotterbolag. Hoist är också representerad genom återförsäljare i ett flertal länder. Hoist levererar produkter och tjänster speciellt anpassade för hotellbranschen. Produkter och tjänster sträcker sig från dagliga konsumtionsvaror till avancerade affärssystem och digitala interaktiva TV-system. Hoist sitter i nya fräscha lokaler i Solna I rollen som redovisningsekonom kommer du tillsammans med ekonomichefen hantera löpande bokföring, periodiseringar och lagerbokföring. Du kommer att hjälpa till vid månadsbokslut, årsavslut samt hantering av skattedeklaration. Övriga uppgifter som ingår är; -Avtalsfakturering -Hantering av anläggningsregister -Lönehantering och kontering Vi söker dig som har en passande ekonomiexamen för denna tjänst och det är ett krav att du har någon form av arbetslivserfarenhet inom området. För att klara av uppgifterna som ingår i tjänsten ser vi gärna att du har goda kunskaper i Officepaketet. I övrigt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att jobba i systemen Hogia och Hybron. Rätt kandidat är en självgående och ansvarsfull person, med god förmåga att slutföra uppgifter med noggrannhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl