Redovisningsekonom / ekonomiassistent till HSB

Redovisningsekonom / ekonomiassistent till HSB

Arbetsbeskrivning

<b>Om tjänsten</b>
Tjänsten som redovisningsekonom / ekonomiassistent hos HSB Nordvästra Skåne är ett vikariat som sträcker sig från mitten av april 2020 till slutet av augusti 2021. Som redovisningsekonom / ekonomiassistent hos HSB erbjuds du ett varierande arbete där du arbetar med ekonomirelaterade uppgifter likväl som du är en viktig del i att skapa trivsel på arbetsplatsen. I tjänsten har du både interna och externa kontakter och du planerar självständigt dina arbetsdagar.

HSB Nordvästra Skånes kontor är beläget i fantastiska lokaler i anrika Ramlösa Brunnshotell.

Till dina uppgifter som redovisningsekonom / ekonomiassistent hör:

• Ansvar för leverantörsreskontra
• Kundfakturering
• Påminnelser och kravhantering
• Momsredovisning
• Avstämningar
• Löpande bokföring
• Arkivering
• Kund- och leverantörskontakter


Sökord: ekonomi, ekonom, moms, inbetalningar, leverantörsreskontra, fakturering


Om verksamheten
Som medarbetare hos oss på HSB Nordvästra Skåne får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 65 engagerade medarbetare som är verksamma i Helsingborg. Tillsammans levererar vi med ett stort engagemang tjänster av högsta kvalitet inom ekonomi, förvaltning och fastighetsskötsel till fastighetsägare i nordvästra Skåne. Vi utbildar och stöttar våra kunder så att de ska kunna utföra sitt uppdrag på bästa sätt samtidigt som vi bygger nya, attraktiva bostäder i regionen.
HSB är en medlemsägd och värdestyrd organisation som grundar sig på övertygelsen om alla människors lika värde, de kooperativa principerna och innebörden av värdeorden Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS).
Läs gärna mer om företaget på www.hsbnvs.se


Din profil
Vi tror att du är gymnasieekonom med några års erfarenhet av liknande arbete. Betydelsefullt är att du har förmågan att se och förstå hur dina arbetsuppgifter påverkar verksamheten. För att lyckas i tjänsten har du tidigare arbetat i något affärssystem och har lätt för att lära dig ett nytt. Erfarenhet från fastighetsbranschen och hantering av rot/rut anmälan/bokföring är meriterande men inget krav.

Viktigast är din personlighet. Vi behöver dig som är serviceinriktad, initiativtagande och har förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Vissa perioder är det mycket att göra och det är därav viktigt att du kan prioritera bland olika uppgifter, är stresstålig och har möjlighet att ibland arbeta övertid. Du behärskar svenska i både tal och skrift.


Ansökan
Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via vår hemsida, www.dreamwork.se
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på mahlin.glyre@dreamwork.se. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024