Arbetsbeskrivning
Är du en självgående redovisningsekonom med några års erfarenhet som vill vara en nyckelspelare i en dynamisk och växande verksamhet? Då har vi jobbet för dig! Sök idag, vi arbetar med löpande urval. Vi ser fram emot din ansökan.
OM TJÄNSTEN
Som redovisningsekonom hos vår kund i Alingsås ansvarar du för hela det ekonomiska flödet för 5–7 kliniker, där du hanterar allt från dagliga bankavstämningar och bokföring till skatter, moms och bokslutsavstämningar – med undantag för löneadministration. Vissa delar är manuella, vilket gör noggrannhet och struktur extra viktigt. Du kommer också att bidra till att effektivisera deras processer och skapa nya rutiner i en spännande tillväxtfas. Här trivs du som tycker att redovisning inte bara är ett jobb, utan också något som kan vara riktigt roligt!
När vill vi att du börjar?
Helst så snart som möjligt, gärna innan årsskiftet eller i januari. De har fullt upp och ser fram emot att ha dig ombord när de startar det nya året.
Du erbjuds
- Flexibilitet: Du kan arbeta både digitalt och fysiskt, det som passar dig bäst.
- Långsiktighet: Det finns goda chanser till att på sikt bli en permanent spelare hos vår kund. s
- Utmaningar och utveckling: Du blir en viktig del av deras spännande resa där de ständigt förbättrar och förändrar.
VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet av bokföring, leverantörsfakturor och avstämningar i bokslut.
- Har goda systemkunskaper och ett extra intresse för effektivisering och förbättring av processer - arbetet sker i Business Central
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska - krävs i arbetet
- Är positiv, lösningsorienterad och gillar förändringar – det händer mycket hos kunden!
- Inte är rädd för att testa nya arbetssätt.
- Gillar att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att skapa effektiva ekonomiska processer.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231