Redovisningsekonom för ett interimsuppdrag till Bromma

Redovisningsekonom för ett interimsuppdrag till Bromma

Arbetsbeskrivning

Vi söker en självgående och handlingskraftig redovisningsekonom med hög servicenivå till ett framgångsrikt företag i Bromma. I rollen ansvarar du för redovisning, periodiska sammanställningar och bokslut för flera bolag. I rollen får du stora möjligheter att utvecklas och växa i takt med bolaget. Rollen är ett interimsuppdrag med start omgående och 3-4 månader med möjlighet till förlängning.



Arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsekonom spänner ditt ansvar från kund- och leverantörsreskontra och löpande bokföring till avstämningar och bokslut. I arbetsuppgifterna ingår:

- Registrering i leverantörs- och kundreskontra samt avstämningar
- In- och utbetalningar
- Löpande bokföring
- Framtagning av resultat-, balans- och likviditetsrapporter samt månadsavslut
- Redovisning av moms och skatt samt kontakt med Skatteverket
- Försäljningsstatistik
- Diverse ekonomiadministration och allmänna kontorsgöromål




Vår kund arbetar i affärssystemet Visma.



Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som redovisningsekonom är att du har 3-5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Du har god vana av olika affärssystem och det är en merit om du har arbetat i Visma.

- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

Vi söker en lösningsorienterad person som också är noggrann, analytisk och ansvarsfull. Du är en person som gillar att jobba självständigt och tar stort eget ansvar. Du är en utpräglad doer som levererar i god tid inför deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet.

Att du har ett genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt. Sist men inte minst är du social, serviceorienterad och hjälpsam och tycker om att samarbeta med dina kollegor mot uppsatta mål.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående och under 3-4 månader med möjlighet till förlängning.
- Omfattning: heltid
- Placering: Bromma




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024