Redovisningsekonom för ett sommarvikariat

Redovisningsekonom för ett sommarvikariat

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en erfaren redovisningsekonom inom leverantörsreskontra som kan stärka upp teamet under sommaren. Här har du en fantastisk möjlighet att knyta värdefulla kontakter inför framtida arbetsliv!

OM TJÄNSTEN
I rollen som redovisningsekonom kommer du tillsammans med teamet för reskontra ansvara över leverantörsreskontra, kundreskontra och betalningar för AB-koncernens bolag. Det är ett tjugotal bolag varav sex bolag är utländska filialer.

Rollen består av självständigt arbete med eget ansvar, men gruppen arbetar också mycket som ett team. Under vissa veckor under sommaren kommer du vara den som har ensamt ansvar för de löpande leveranserna. Det är därför av vikt att du är självgående i arbetsuppgifterna och har lätt för dig att ta till dig rutiner och processer. Upplärning kommer ske under juni.

Kontoret ligger på Gärdet och det finns möjlighet att arbeta någon dag i veckan hemifrån.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Ankomstregistrera fakturor
- Kontera fakturor
- Granska slutattesterad faktura, periodisering m.m.
- Registrera nya leverantörer
- Leverantörsbetalningar samt manuella betalningar
- Hantera påminnelse- och inkassokrav
- Löpande bokföring och avstämningar
- Delta i månadsbokslut
- Verksamhetssupport
- Förbättringsarbete

VI SÖKER DIG SOM
Har en relevant högskoleutbildning med minst tre års erfarenhet från en liknande roll hos en större verksamhets ekonomiavdelning. Din arbetslivserfarenhet har gett dig mycket god förståelse för redovisning och flöden i en leverantörsreskontra. Du är självgående i dessa arbetsuppgifter och har god förståelse för övrig löpande redovisning och bokslutsarbetet, t.ex. balansavstämningar. Du har erfarenhet av att arbeta med olika affärssystem, har mycket god systemvana. Du har en utmärkt kommunikativ förmåga i tal och skrift i såväl svenska som engelska och är gedigen erfarenhet att stötta verksamheten i redovisningsrelaterade frågor.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- God administrativ förmåga, ett noggrant öga för detaljer och kan prioritera samt fokusera på de i stunden viktigaste arbetsuppgifterna
- Tycker om att ta eget ansvar och kan effektivt driva ditt eget arbete framåt
- God initiativ- och samarbetsförmåga
- Lösningsorienterad med hög känsla för service då rollen, har breda kontaktytor för support både internt och externt

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 26 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024