Redovisningsekonom för konsultuppdrag i centrala Göteborg!

Redovisningsekonom för konsultuppdrag i centrala Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för kunds räkning en Redovisningsekonom till kund i centrala Göteborg.

Det är ett konsultuppdrag med start omgående som kan leda till anställning hos kunden.

Ett mycket spännande uppdrag där det välkomnas att komma med bra tankar och inputs från tidigare erfarenheter in till det befintliga teamet och dess kunder.

Konsultuppdraget innehåller följande arbetsuppgifter;

- Löpande bokföring samt upprättande av rapporter, årsredovisningar

- Inkomstdeklarationer för i första hand större pensionsstiftelser

- Kundkontakt i redovisningsrelaterade frågor

- Avstämning

- Övrigt redovisningsarbete

- Vid behov vissa administrativa uppgifter för kundföretagen

Kvalifikationer och egenskaper

- Högskoleutbildning med inriktning mot redovisning eller motsvarande

- Erfarenhet av redovisningsarbete, minimum 3-5 år

- Kunskap om redovisning av finansiella instrument är meriterande

- Erfarenhet av klientredovisning är meriterande

- Erfarenhet av och intresse för digitaliseringsfrågor

- Goda kunskaper i engelska

Personliga kvalifikationer:

- Strukturerad och noggrann
- Serviceinriktad
- Kommunikativ och med mycket god förmåga att arbeta i team
- Kunna arbeta självständigt
- Öppen och prestigelös
- Genuint intresse för siffror och redovisningsfrågor
- Vilja och intresse att fördjupa sig frågor rörande pensionsstiftelser
- Förmåga att kunna prioritera och fokusera under press

Interna relationer:
- Skall ingå i ”redovisningsteamet”
- Kontakter med samtliga övriga kollegor

Externa relationer:
- Kontakter med kunder och leverantörer knutna till uppdraget, revisorer, myndigheter såsom t ex Skatteverket.

Om företaget
Företaget är beläget i centrala Göteborg och de är vana vid att arbeta med konsulter. Det är ett spännande företag som har tagit in nya kunder och behöver nu utöka sitt redovisningsteam med en erfaren Redovisningsekonom.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Heléne Hansson, epost@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2021
  • Ansök senast: 10 februari 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Redovisningsspecialist

Redovisningsspecialist

5 november 2024