Redovisningsekonom för omgående start

Arbetsbeskrivning

Ryska Posten Bemanning söker för kunds räkning en redovisningsekonom med start omgående. Tjänsten är på heltid och vår kund har kontor i Solna. Du kommer bli anställt som konsult och sedan uthyrd till kunden.

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.

OM TJÄNSTEN/ARBETSUPPGIFTER
Vår kund är ett internationellt modeföretag där service är en stor del av kulturen. De erbjuder en utvecklande och spännande arbetsplats med högt tempo där de alla jobbar tillsammans mot gemensamma mål.

I rollen som redovisningsekonom kommer du bland annat att arbeta med:

- Stödja bolagets sustainability rapportering med nödvändiga uppgifter
- Upprätta bolagets interna kvartalsrapportering samt årsrapportering
- Upprätta årsredovisning samt skatteberäkning
- Kontakt med revisorer
- Intrastat och statistikrapportering
- Ge support till bolagets interna shared servicecenter kring bokföring av leverantörsfakturor
- Ge service ut till kunder samt även internt ut till säljorganisationen


I rollen arbetar du mycket nära ekonomiavdelningens Team Leader samt Ekonomichef i Sverige. Eftersom de är i början av ett spännande projekt att bygga en nordisk HUB kommer du även vara med och bygga nya rutiner och förbättra processer. Du har även en del kundkontakt och ett tätt samarbete med försäljningsavdelningen vilket stället stora krav på en god förståelse för deras behov.

Denna tjänst passar dig som har god förståelse för ekonomiflödet. Kanske har du tidigare arbetat några år som revisor och vill nu ta din kompetens vidare och utvecklas inom ekonomi på ett företag med högt tempo där du får möjlighet att ta stort eget ansvar. Du bör trivas i en roll där du stöter på utmaningar som du hanterar genom problemlösning med en god förmåga att se helheten.

VI SÖKER DIG SOM

- Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har minst 3 års erfarenhet från redovisning
- Har erfarenhet från SAP
- Har goda kunskaper i Excel
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska


Vi lägger väldigt stor vikt på dina personliga egenskaper där vi ser att du som person är ödmjuk och prestigelös. Att hantera olika arbetsuppgifter och nya utmaningar ser du som en spännande uppgift samtidigt som det är en självklarhet för dig att ibland jobba över gränserna för att hjälpa en kollega. Vidare ser vi att du är initiativtagande och ansvarstagande då detta krävs för att lyckas i rollen.

ÖVRIG INFORMATION

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Bäckman

Marlen Plånborg

Matilda Örtenmark Nilsson

Svante Larsson

Rakel Lilja

Matilda Dahlin

Gabriela Montenegro
08 518 072 04
Emma Unger

Oscar Almgren

Gabriela Montenegro
08 518 072 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ryska Posten Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 6 augusti 2022

Besöksadress

RP Rekrytering Bemanning AB Sandhamnsgatan 63 B
None

Postadress

RP Rekrytering Bemanning AB Sandhamnsgatan 63 B
STOCKHOLM, 10253

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024