Redovisningsekonom för sommarvikariat

Redovisningsekonom för sommarvikariat

Arbetsbeskrivning

Letar du efter ett givnade arbete under sommaren där du erbjuds stort eget ansvar? Då är det här tjänsten för dig. Vi söker dig som är självgående, har gedigen erfarenhet från området och har en hög känsla för service. Låter det spännande? Skickade din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN

Vi söker för kunds räkning en redovisningsekonom för sommarvikariat. Läs mer nedan om kundens behov.

Vi söker nu en erfaren redovisningsekonom inom leverantörsreskontra som kan stärka upp deras team under sommaren.

I rollen som redovisningsekonom kommer du tillsammans med teamet för reskontra ansvara över leverantörsreskontra, kundreskontra och betalningar för koncernens bolag. Det är ett tjugotal bolag varav sex bolag är utländska filialer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Ankomstregistrera fakturor
• Kontera fakturor
• Granska slutattesterad faktura, periodisering m.m.
• Registrera nya leverantörer
• Leverantörsbetalningar samt manuella betalningar
• Hantera påminnelse- och inkassokrav
• Löpande bokföring och avstämningar
• Delta i månadsbokslut
• Verksamhetssupport
• Förbättringsarbete

Rollen består av självständigt arbete med eget ansvar, men gruppen arbetar också mycket som ett team. Under vissa veckor under sommaren kommer du vara den som har ensamt ansvar för de löpande leveranserna. Det är därför av vikt att du är självgående i ovan arbetsuppgifter och har lätt för dig att ta till dig rutiner och processer. Upplärning kommer ske under juni.

Kontoret ligger på Gärdet och de arbetar därifrån minst två dagar i veckan.

VI SÖKER DIG SOM

Har relevant högskoleutbildning med minst tre års erfarenhet från en liknande roll hos en större verksamhets ekonomiavdelning.

Din arbetslivserfarenhet har gett dig mycket god förståelse för redovisning och flöden i en leverantörsreskontra. Du är självgående i dessa arbetsuppgifter och har god förståelse för övrig löpande redovisning och bokslutsarbetet, t.ex. balansavstämningar.

Du har erfarenhet av att arbeta med olika affärssystem, har mycket god systemvana.

Du har en utmärkt kommunikativ förmåga i tal och skrift i såväl svenska som engelska och är gedigen erfarenhet att stötta verksamheten i redovisningsrelaterade frågor.

För att lyckas i rollen behöver du ha god administrativ förmåga, ett noggrant öga för detaljer och kan prioritera samt fokusera på de i stunden viktigaste arbetsuppgifterna. Du tycker om att ta eget ansvar och kan effektivt driva ditt eget arbete framåt. På jobbet bidrar du med positiv energi, god initiativ- och samarbetsförmåga. Rollen har breda kontaktytor för support både internt och externt och därför ser vi att du som söker är lösningsorienterad med hög känsla för service.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Kommunikativ
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 9 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024