OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobb-ID
2122002
Jobbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom/konsult. Kunden är ett redovisnings - och bokföringsbolag som nu behöver öka sin personalstyrka. Dina arbetsuppgifter kommer vara att sköta bokföringen och redovisningen för företagets kunder samt andra allmänna ekonomisysslor. Tjänsten är en timanställning då kunden behöver extrapersonal vid behov. Du behöver alltså ha andra uppdrag vid sidan av den här tjänsten. Tjänsten kan ske på distans men med regelbundna träffar som sker i Stockholm.
OBS! Vi tar inte emot jobbansökan via mail eller telefonsamtal, vänligen skicka in era ansökningar via länken som angetts eller direkt via vår hemsida.
Villkor
Startdatum: Löpande rekrytering
Ort: Stockholm, distans
Arbetstider: Varierande
Omfattning: Timanställning
KOMPETENSKRAV
- Ha högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller redovisning.
- Behärska Svenska och Engelska obehindrat i tal och skrift.
- Goda kunskaper inom Office.
- Meriterande med erfarenhet inom något Fortnox/Visma/Rekyl/Capego.
- Meriterande med tidigare erfarenhet inom redovisning.
DINA ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att jobba med:
Löpande redovisning i såväl kund- som leverantörsreskontra
Redovisning av skatter och moms
Avstämningar och periodiseringar
Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning
Framtagning och distribution av finansiella rapporter
OM FÖRETAGET
Kunden är ett familjärt bolag inom redovisnings- och bokföringsbranschen. Kunden är en relativt ny aktör och därför kommer du jobba nära bolagets lednings.
Företaget tar heder i att bry sig om sina medarbetare och satsar därför mycket på kompetensutveckling och goda anställningsvillkor.
Företaget har sitt huvudkontor i Stockholm med öppna ytor och tillgång till hälsofaciliteter i närheten. I anställningsvillkoren ingår det att även jobba på distans och flexibelt ifall så önskas från medarbetarna.
DIN PROFIL
Som person ska du vara en lagspelare och gilla att arbeta nära kollegor. Du ska tycka om att ha kundkontakt och vara lyhörd för kunders behov. Du ska som person vara strukturerad och kunna planera din tid väl då du kommer jobba mycket självständigt. Du är noggrann med att nå deadlines och stresstålig då arbetet stundtals kommer ske i högt tempo.
OM OSS
Som anställd på Reko Consulting kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Reko Consulting får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Reko arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Reko för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.