OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bakgrund
Vår uppdragsgivare har ett tort underhållsbehov för ledningar och stationer i vårt stamnät, och dessutom kommer många nya projekt de kommande 10-15 åren. Därför behöver vi förstärka vårt team med underhållsekonomer med ytterligare en resurs.
Uppdragsbeskrivning
Underhållsekonomi är en ekonomisk gren som brutits ut från Finansavdelningen i och med att man har en annan typ av verksamhet jämfört med resten av affärsverket. Underhållsekonomi är placerat på enheten Förvaltningsutveckling och funktionen Underhållsekonomi har till uppgift att stötta de underhållsingenjörer och enhetschefer som ingår i underhållenheterna.
Vi söker nu en ekonom som ska ingå i teamet för Underhållsekonomi. Teamet består av ekonomer en avtalsförvaltare och en controller. Det är viktigt att personen passar i teamet och därför kommer stor vikt att läggas på förmågan att samarbeta såväl som personliga egenskaper.
Arbetsuppgifter
I detta uppdrag kommer konsulten att jobba med hanteringen av olika typer av fakturor (konteringar). Konsulten kommer att skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar m.m. Konsulten kommer även att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar.
Ingen dag är den andra lik och man ställs ofta inför nya utmaningar!
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 5 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Placering
Vår uppdragsgivares kontor i Sundbyberg. Fysiska möten kan förekomma upp till 3 ggr per månad.
Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Konsulten upphandlas till angivet uppdrag, men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma.
Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:Skallkrav
Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat): Högskoleutbildning inom ekonomi eller eftergymnasial utbildning som bedöms likvärdig.
Arbetslivserfarenhet minst 5 år inom redovisningsekonomi.
Kompetens och erfarenhet minst 2 års erfarenhet av Excel
har arbetat minst 1 år i affärsredovisningssystemet UBW (tidigare Agresso) eller liknande system.
har tidigare varit delaktig i månads- kvartals och årsbokslut, budget- och prognosarbete.
Börkrav
Minst två års erfarenhet från statlig verksamhet.(Uppfylls börkravet ges 100 kr i prisavdrag på utvärderingspriset)
Minst ett års erfarenhet av avtalsuppföljning, garantier och avskrivningar.(Uppfylls börkravet ges 100 kr i prisavdrag på utvärderingspriset)
Minst två års erfarenhet av månads- kvartals och årsbokslut, budget- och prognosarbete.(Uppfylls börkravet ges 100 kr i prisavdrag på utvärderingspriset)
Annat God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
Arbetar självständigt och målinriktat
Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
Förmåga att arbeta analytiskt
Låter detta uppdrag intressant ?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett CV som matchar alla vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vi har 20 års erfarenhet inom branschen