Redovisningsekonom - Förvaltnings AB Lunden

Redovisningsekonom - Förvaltnings AB Lunden

Arbetsbeskrivning

Förvaltnings AB Lunden bedriver fastighetsverksamhet och kapitalförvaltning samt förvaltar och administrerar tillgångar åt ett fåtal bolag, stiftelser och privatpersoner. Lundenkoncernen har idag egna tillgångar som överstiger 15 miljarder kronor. Koncernens fastighetsbestånd utgörs av 150 000 kvm kommersiella lokaler och bostäder belägna i Mellansverige. Vi är en systerkoncern till L E Lundbergföretagen AB, vilka vi även har ett nära samarbete med.

Nu söker vi en nyfiken och kvalitetsmedveten redovisningsekonom till vårt team som är lokaliserat i centrala Norrköping.

Om tjänsten

Till vårt kontor med fem anställda i centrala Norrköping söker vi ytterligare en viktig medarbetare. Du kommer att, direkt under VD, på ett självständigt sätt, och i samarbete med främst redovisningschef och administrativ chef, få arbeta med bland annat löpande redovisning, avstämningar, administration och rapportering. I huvudsak arbetar vi i konventionella ekonomi- och fastighetssystem men arbetet kommer även att utföras i egenutvecklade modeller och system. Tjänsten kan komma att innehålla arbete med analys samt eventuellt på sikt även modellutveckling och controlling. Arbetet har inslag av rutinmässiga uppgifter och är till stor del regelstyrt och kräver stor noggrannhet.

Vi är en liten personalgrupp där varje medarbetare får mycket eget ansvar där vi också ställer upp för varandra och säkerställer att vi tillsammans uppnår resultat. Samarbetet med Lundbergs innebär också att du kommer att ingå i en större personalgemenskap med närmare 200 anställda.

Din profil

Vi söker dig som trivs i en roll där du kombinerar både rutinmässiga och mer avancerade/varierande arbetsuppgifter inom flera olika verksamhetsområden och förvaltningsuppdrag. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi med några års relevant erfarenhet inom området, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är en erfaren Excel-användare och har goda IT-kunskaper. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl i svenska som i engelska.

Kunskaper inom bolagsformalia och skatter samt avancerade Excel-kunskaper är meriterande. Du får gärna ha intresse för aktier, fastigheter och/eller förmögenhetsförvaltning.

Som person är du noggrann, flexibel, självständig och målinriktad. Du har ett öga för detaljer, är strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt och har ett bra ordningssinne och stor integritet. Du känner stort ansvar för ditt egna arbete men även för teamets resultat.

Nyfiken?

För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Eva Andersson, Sententia Rekrytering & Konsult, tfn 0706-15 32 30 eller eva.andersson@sententia.se

Ansökan

Välkommen att registrera din ansökan, gärna omgående, dock senast 7 december 2023 via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sententia Rekrytering & Konsult
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 7 december 2023

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024