Redovisningsekonom hos Kristinehamns Energi AB

Redovisningsekonom hos Kristinehamns Energi AB

Arbetsbeskrivning

Kristinehamns Energi AB.

Kristinehamns Elnät AB, Kristinehamns Energi Marknad AB, och Kristinehamns Energi Fastighets AB ingår som dotterbolag i Kristinehamns Energi AB koncernen, som till 100 % ägs av Kristinehamns Kommun. Koncernen har 23 anställda och en omsättning på ca 130 miljoner. Ekonomiavdelningen består av en ekonomichef och en Redovisningsekonom.

Vision: ”Med hög kompetens och stort engagemang utgör vi den lokala kraften i omställningen av Kristinehamn till en fossilfri och hållbar kommun”.

Är du en ansvarstagande person som brinner för ekonomi? Vill du arbeta i en mindre organisation där du får möjlighet att bidra med egna idéer och initiativ? Då är det här tjänsten för dig.

Vi söker nu en redovisningsekonom till Kristinehamns Energi AB som kan förstärka deras ekonomifunktion och stötta ekonomichefen. Du erbjuds en anställning hos Qtym och arbetar på uppdrag hos Kristinehamns Energi. Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige. Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling. Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”.

Rollen

I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med löpande bokföring, ansvara för lönehantering samt kund- och leverantörsreskontra. Det ingår även uppgifter såsom avstämningar av balanskonton, inrapporteringar, kassahantering, viss fakturering och personaladministration, samt diarieföring. Du är delaktig i ekonomifunktionens interna kontrollarbete samt är ekonomichefen behjälplig vid upprättande och analysarbete av månadsbokslut för alla eller del av bolagen inom koncernen. Du kommer även att självständigt driva enskilda uppdrag/projekt som är tidsbegränsade samt vara ekonomichef behjälplig vid uppföljning av både externa och interna projekt. I rollen får du möjlighet att vara med och bidra till att utveckla, effektivisera och digitalisera ekonomi- och personalfunktionen samt bidra till att uppsatta mål och resultat nås på ett effektivt och professionellt sätt.

Kvalifikationer

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande samt ett par års erfarenhet från att ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter.
• Erfarenhet av bokslutsarbete.
• Erfarenhet av lönehantering.
• Mycket god erfarenhet av Office, främst excel och word samt vana att arbeta i större ekonomisystem (Raindance, IFS, SAP).

Vem är du

Det är viktigt att du ska trivas i rollen och därav läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du trivs med att arbeta i en mindre organisation där din personliga insats är viktig för hela organisationen. Du har förmågan att driva ditt arbete självständigt och räds inte för att ta tag i saker och tänka i nya banor. Du tar egna initiativ och har förmåga att fatta beslut. Vidare är du prestigelös och har lätt för att kommunicera med medarbetare och kollegor. Det är viktigt att du har en god analytisk förmåga och vana av att stundtals arbeta i ett högt tempo samt hantera sekretess.

Som person är du organiserad, noggrann, ansvarstagande, detaljfokuserad och har ett analytiskt tankesätt. Vidare så är du positiv och flexibel och har lätt för att samarbeta inom den egna gruppen men också med andra funktioner inom koncernen. Du kommer även att behöva ha skinn på näsan, för att vid behov ställa krav på din omgivning. På ekonomiavdelningen arbetar de med att utveckla sig själva i intern konsultrollen. Det är därav viktigt att du alltid har kunden i fokus och att service är självklart för dig samt att du i ditt arbetssätt är utåtriktad och professionell.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag, urval skev löpande och tjänsten kan därav komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Övrigt

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som pågår under 12 månader med start i maj 2023. Du anställs hos Qtym men arbetar på uppdrag hos vårt kundföretag.

Fast månadslön.

Placering: Kristinehamn.

Vid frågor kontakta rekryterare Felicia Olsson, 070-5668877 alt. felicia.olsson@qtym.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 14 mars 2023

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024