OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Arena Personal har i uppdrag att tillsätta för sektorn för ekonomi och uppföljning, en Redovisningsekonom. Du kommer att bli anställd hos Arena Personal, men arbeta ute hos vår kund Värmdö Kommun.
Detta är ett heltidsuppdrag, som pågår i 6 månader med uppstart snarast,
Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Kommunen har ca 40 000 invånare varav drygt 10 000 bor i Gustavsberg. Vi har en mycket ung befolkning där var fjärde invånare är yngre än 15 år. Värmdö är dessutom en av de snabbast växande kommunerna i landet. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.
Värmdö kommuns tjänstemannaorganisation är indelad i fem sektorer. Utöver tre sektorer som ansvarar för kommunens kärnverksamhet finns två sektorer för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd. Deras uppdrag är att understödja de övriga sektorernas verksamheter samt säkerställa en samordning inom hela kommunförvaltningen. Sektorn för Ekonomi och uppföljning ansvarar för kommunens samlade ekonomi-, lednings- och specialistfunktioner med operativt ansvar för förvaltningens ledningssystem och ekonomiprocesser. Även ekonomisystem och ekonomiadministration, inköps- och upphandlingsfrågor inryms i sektorns ansvar.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete och inspirerande utmaningar i en kommun i snabb tillväxt.
Arbetet innebär att du agerar stöd till resultatenhetschefer och deras personal inom Förskole- och skolavdelningen. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att kvalitetssäkra redovisningen, stödja och utbilda personalen i redovisningsfrågor. Och bistå vid budgetarbete, prognoser, årsbokslut och årsredovisning. Rollen innebär också att du deltar i olika processer såväl inom Kultur- och utbildningssektorn som inom kommungemensamma projekt. Din placering på redovisningsenheten gör att du verkar i en arbetsmiljö med bred kompetens och erfarenhet vilket hjälper dig att vara trygg i din roll som ekonom.
Din profil
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå med inriktning på redovisning. Det är en stor fördel, men är inget krav, om du har erfarenhet av arbete med uppföljningar och analys av verksamhet, gärna inom förskola och/eller skola. Erfarenhet från motsvarande funktion i kommun eller landsting är definitivt en styrka men inte ett krav.
Att vara verksam i en politiskt styrd organisation innebär att man arbetar i en miljö i ständig utveckling. Du bör därför vara förändringsbenägen och ha en vilja att medverka i sektorns utvecklingsarbete.
Vi vill dessutom att du
• har ett brinnande intresse för redovisning och dess betydelse för analys och uppföljning
• är nyfiken och lösningsorienterad
• har förmåga at växla perspektiv och analysera frågor från olika infallsvinklar
• har en förmåga att förmedla och presentera resultat på ett pedagogiskt sätt
• är bra på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• behärskar att jobba i ekonomisystem och Excel eller motsvarande
• är noggrann och strukturerad
• har lätt för att samarbeta och har en hög servicekänsla
• kan arbeta självständigt men gillar också att verka i team och där fungera som en brygga mellan redovisning och verksamhet
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902