OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter ett nytt uppdrag i Stockholm som redovisningsekonom? Då kan vi ha det perfekta uppdraget för dig där du får arbeta självständigt och utvecklas inom din yrkesroll!
Om uppdraget
Vår kund i Stockholm söker nu efter en självständig redovisningsekonom för ett uppdrag på sex månader. Vi önskar att uppdraget kan påbörjas relativt omgående, men senast 1 december 2023. Uppdraget är på 38 h/vecka och distansarbete är möjligt två dagar i veckan efter att du är självständig i ditt arbete.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med löpande redovisning och avstämningar. Du kommer att ansvara med säkerställning bokslutsarbetet vid månad-, tertial och årsbokslut samt att rapportering sker i tid.
Ytterligare arbetsuppgifter är:
- Rapportering av resultat och budget/prognos till ägare, tertial. (Ocra)
- Hantering och redovisning av moms
- Hantering av anläggningsregister
- Hantering av energiskatt
- Skatteberäkning vid årsbokslut
- Inkomstdeklarationer
- Framtagande av material till Årsredovisningar
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning om minst tre år inom ekonomi
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- God systemvana och tidigare arbetat i Agresso desktop (Unit4) och Ocra
- Flytande i svenska i såväl tal som skrift
- Arbeta med affärsmässiga mål och självständigt driva och planera ditt arbete
- God samarbetsförmåga och kan kommunicera med dina kollegor på ett pedagogiskt sätt
För rollen är det viktigt att du har en förmåga att arbeta noggrant och med hög kvalitetsstandard. Du behöver även vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt beteende. Ha ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och gillar att hitta lösningar.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-10-30
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson