Redovisningsekonom i Uppsala

Redovisningsekonom i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Vår kund har behov av en redovisningsekonom från 15 augusti 2022 till 31 maj 2023, eller kortare om du önskar. Främst är tjänsten på heltid men det går att finna andra lösningar för dig om det önskas.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker dig med erfarenhet av redovisning, budget, årsbokslut och andra ekonomiska arbetsuppgifter. Då de ordinarie ekonomer är tjänstlediga under hösten 22 och våren 23 söker vi en ekonom med erfarenhet och som är trygg i att arbeta självständigt som kan stötta den mer juniora ekonomen som också anställts. Därför ser vi att du har längre erfarenhet och god kompetens inom både redovisning, budgets och kan ta det helhetliga ansvaret för organisationens ekonomi.

Arbetsuppgifterna i rollen som redovisningsekonom:

- Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance)
- Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)
- Ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut
- Arbete med budget, avstämningar, felsökningar och kontroller samt arbete med årsbokslut
- Delta i budgetuppföljning


Dina kvalifikationer

- Gymnasieutbildning

- Utbildning inom aktuellt område
- Minst ett års erfarenhet som redovisningsekonom
- Kunskaper i bokföringssystem
- Goda kunskaper i MS Office
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift


Meritande

- Statlig erfarenhet

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2022
  • Ansök senast: 15 juli 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024