Arbetsbeskrivning
Redovisningsekonom inom Kundreskontra
Om tjänsten
Vi söker en noggrann och självgående Redovisningsekonom med erfarenhet från internationella miljöer. I den här rollen får du möjlighet att hantera ett brett spektrum av ekonomirelaterade arbetsuppgifter inom en dynamisk och växande organisation. Är du en analytisk och strukturerad person som trivs med självständigt arbete i en internationell kontext? Då kan detta vara rollen för dig!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Redovisningsekonom kommer du att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa korrekt ekonomisk redovisning, med särskilt fokus på kundreskontra och relaterade arbetsuppgifter. Du kommer bland annat att hantera kundreskontra och registrera inkommande betalningar, samt avstämma både bankkonton och kundreskontra för att säkerställa korrekt rapportering.
I rollen ingår också bokföring av intercompany-transaktioner och periodiseringar, samt hantering av "Goods Delivered Not Invoiced" (varor levererade men ej fakturerade). Du kommer att administrera AR-mailboxen och ansvara för avstämning av intercompany-transaktioner i ekonomisystemet AARO. Dessutom kommer du att ge stöd vid frågor som rör transfer pricing, fonder och personalrelaterad rapportering i AARO.
Lämplig bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom redovisning eller ekonomi. Du har tidigare arbetat i internationella företag och har erfarenhet av att hantera flöden mellan olika länder och valutor. Du är van vid att arbeta i SAP eller annat likvärdigt affärssystem och har god systemvana. Vidare behärskar du både svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, noggrann och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs i en roll där du får arbeta självständigt men har samtidigt förmåga att samarbeta med kollegor från olika funktioner.
Om du är en driven och lösningsorienterad redovisningsekonom som söker en utmanande och utvecklande roll i ett internationellt sammanhang, ser vi fram emot din ansökan!
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på katarina.forslund@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.