Redovisningsekonom inom leverantörsreskontra

Redovisningsekonom inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Vi söker en senior Redovisningsekonom med minst 4 års erfarenhet inom leverantörsreskontra för att stärka upp vår kunds team under sommarperioden.

I rollen som redovisningsekonom kommer du tillsammans med teamet för reskontra ansvara över leverantörsreskontra, kundreskontra och betalningar för kundens alla koncerners bolag. Det är ett tjugotal bolag, varav sex av dem är utländska filialer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

Registrera nya leverantörer
Ankomstregistrera fakturor
Kontera fakturor
Granska slutattesterad faktura, periodisering
Se över leverantörsbetalningar samt manuella betalningar
Hantera påminnelse- och inkassokrav
Löpande föra bokföring och avstämningar
Delta i månadsbokslut
Vara verksamhetssupport
Genomföra förbättringsarbete


Du har relevant högskoleutbildning med minst 4 års erfarenhet från en liknande roll hos en större verksamhets ekonomiavdelning. Din arbetslivserfarenhet har gett dig mycket god förståelse för redovisning och flöden i en leverantörsreskontra. Du är självgående i dessa arbetsuppgifter och har god förståelse för övrig löpande redovisning och bokslutsarbetet, exempelvis balansavstämningar. Du har erfarenhet av att arbeta med olika affärssystem och har mycket god systemvana. Du har en utmärkt kommunikativ förmåga i tal och skrift i såväl svenska som engelska och har gedigen erfarenhet av att stötta verksamheter i redovisningsrelaterade frågor.

Rollen består av självständigt arbete med eget ansvar, men gruppen arbetar också mycket som ett team. Under vissa veckor under sommaren kommer du vara den som har ensamt ansvar för de löpande leveranserna. Det är därför av vikt att du är självgående i ovan arbetsuppgifter och har lätt för dig att ta till dig rutiner och processer.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2023
  • Ansök senast: 12 juni 2023

Liknande jobb


26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024

Redovisningsekonom med internationell inriktning

Redovisningsekonom med internationell inriktning

26 november 2024