Redovisningsekonom inom leverantörsreskontra till Tre!

Redovisningsekonom inom leverantörsreskontra till Tre!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom Account Payables och är intresserad av ett långsiktigt uppdrag. Motiveras du av att ha ett övergripande ansvar, arbeta i en spännande bransch med ambitiösa kollegor - då är denna roll för dig! Vi jobbar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en redovisningsekonom till vår kund Tre där du kommer ha ett övergripande ansvar för leverantörsreskontrahanteringen. I rollen som Senior Accountant inom Account Payables, förväntas du på ett självständigt sätt kunna planera och strukturera ditt arbete. Du förväntas kunna utföra arbetsuppgifterna inom leverantörsreskontra på ett effektivt och produktivt sätt utifrån målsättningar, strategier och företagskultur.

I rollen krävs det att du har god förståelse för de ekonomiska flödena och den löpande redovisningen för att kunna ge stöd till teamet med bland annat: Inskanning av fakturor, ankomstregistrering, kontering, matchning av fakturor, periodisering av fakturor samt leverantörsbetalningar. Du kommer tillhöra ett team på tre personer där alla är involverade i AP.

I denna roll kommer du behöva vara på plats på huvudkontoret som ligger i Johanneshov.
Detta är ett konsultuppdrag med start på 6 månader och om alla parter är nöjda med samarbetet finns goda möjligheter till överrekrytering.

Du erbjuds
- Introduktion, utveckling och ständigt lärande på Tre
- Stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden
- En roll där du får utnyttja hela din kunskapspalett och i ryggen har du en trygg arbetsgivare och ett stöttande team

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Säkerställa hantering av kravhantering
* Planering av månadens utbetalningstillfällen
* Utbetalningar – förbereda och skapa betal batchar med tillhörande kontroller
* Bokslutsaktiviteter
* Avstämning av aktuella huvudbokskonton och koncernmellanhavanden
* Ansvara för vår månads/kvartalsrapportering
* Säkerställa att alla kontroller kopplade till dagliga och månatliga aktiviteter är uförda
* Löpande rensningar av öppna poster på vårt bankinterims konto samt obetalda skulder över 90dagar i leverantörsreskontran
* Proaktivt och noggrant arbeta med kommunikation och service mot både vår interna stake holders samt leverantöre


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med Account Payables
- Har god förståelse för de ekonomiska flödena och den löpande redovisningen
- Har god systemvana
- Kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska, då kommunikation sker på båda språken

Det är meriterande om du har:
- Arbetat med PO-flöden
- Arbetat med stora flöden manuellt

För att lyckas i rollen ser vi att du har en hög arbetsmoral och hög personlig mognad. Du är målmedveten, strukturerad och noggrann. Du förväntas ha ett systemintresse och en god slutledningsförmåga som gör att du har lätt för att förstå hela flödet på en detaljerad nivå. Eftersom AP är en serviceavdelning krävs även en god samarbetsförmåga med både externa och interna stakeholders.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tre strävar ständigt efter att skapa en mobilvärld som inte bara är innovativ, utan även inbjudande och hjälpsam. Vi är stolta över att driva utvecklingen av 3G- och 4G-nätverk, och framtidens supereffektiva 5G-nät. Vi vill ge våra kunder en uppkopplingsupplevelse i världsklass. Vi ser oss själva som en avgörande del av Sveriges samhällsstruktur, eftersom vi vet att pålitlig uppkoppling är en viktig grundsten i dagens digitala värld. Därför ser vi det som vår uppgift att hålla vårt mobilnät igång året runt, dygnet runt, för att säkerställa att du alltid kan lita på att vara ansluten när du behöver det som mest.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juni 2024
  • Ansök senast: 25 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Ekonomiassistent

14 november 2024

Redovisningskonsult

Redovisningskonsult

14 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

11 november 2024