Redovisningsekonom kundreskontran

Redovisningsekonom kundreskontran

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi ytterligare medarbetare till Electrolux Professional!

Letar du efter ett spännande jobb inom redovisning i ett globalt företag? Ser du utmaningar som en drivkraft och tilltalas du av eget ansvar? Trivs du i en omväxlande miljö och vill vara med och utveckla vår ekonomifunktion? Då kan du vara personen för oss!

Som redovisningsekonom hos oss kommer du till stor del arbeta självständigt men samtidigt vara en del av ett härligt gäng på sju kollegor. Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete i en internationell miljö där engelska blir ditt vardagliga språk. Tjänsten som erbjuds omfattar framförallt arbetsuppgifter kopplade till kundreskontran samt bokföring och bokslutsarbete kring det.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak: Handläggning och avstämning av kundreskontran.
Uppföljning och analysering av kundreskontran.
Aktivt arbeta med fordringarna genom bevakning, påminnelser, inkasso och indrivning.
Avstämning av fordringar och skulder mot andra koncernbolag.
Delta i arbetet med kreditbedömningar av befintliga och nya kunder.
Nära samarbete med säljorganisationer för utredningsarbete av stoppade säljorder.
Vara back-up för arbetsuppgifter kopplade till kundinbetalningar.

Vem är du?
Du har avslutat din högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör vara en prestigelös och driven ekonom med ett genuint intresse för redovisningsfrågor. Du måste trivas med såväl eget ansvar som att bidra till teamet med både kunskap, engagemang och bra samarbete.

För att trivas i rollen är du positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du känner även igen dig i att vara noggrann, strukturerad och gillar att driva det du tar dig an framåt. Du bör också ha sinne för problemlösning.

Vi ser att du har en kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta med många kontaktytor i en internationell miljö. Du tycker det är kul med ständig förändring och har förmågan att snabbt organisera och prioritera aktiviteter utifrån deadlines.

Du är van vid och tycker om att arbeta med Excel och det är en stor fördel om du har goda kunskaper i affärssystem. Eftersom vårt koncernspråk är engelska så är det viktigt att du kan uttrycka dig väl både på engelska och svenska, både i tal och skrift.

Ansökan
I denna process samarbetar Electrolux Professional med OnePartnerGroup Ljungby.
Tjänsten är en inhyrning på heltid som ska täcka en föräldraledighet där man blir anställd hos OnePartnerGroup. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse, önskad start i september men inget satt slutdatum, troligtvis kring sommaren 2023.
Du söker tjänsten på www.onepartnergroup.se vänligen bifoga CV och personligt brev.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Alexander Hansson på OnePartnerGroup, alexander.hansson@onepartnergroup.se 

Företagsbeskrivning – OnePartnerGroup 
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokalkännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher. Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings-och bemanningsföretag du också.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Ljungby AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Liknande jobb


26 september 2024

Redovisningsekonom till Agio

25 september 2024

Redovisningsekonom

25 september 2024

Ekonomiassistent

25 september 2024